آواتحلیل
1402/03/28
17:54
#بررسی_گزارش_کدال #کمنگنز ✅شرکت معادن منگنز ایران در سال مالی 1401 به درآمد 327 میلیارد تومانی دست یافته که نسبت به سال 1400 6 % کاهش داشته است. س...

#بررسی_گزارش_کدال #کمنگنز



✅شرکت معادن منگنز ایران در سال مالی ۱۴۰۱ به درآمد ۳۲۷ میلیارد تومانی دست یافته که نسبت به سال ۱۴۰۰ ۶ ٪ کاهش داشته است. سود خالص این شرکت نسبت به سال ۱۴۰۰، کاهش ۱۸٪ را تجربه کرد است و این امر به علت افزایش هزینه دستمزد مستقیم و هزینه های سربار بوده به طوریکه حاشیه سود خالص شرکت نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش ۸٪ داشته است.



✅میزان تولید شرکت نسبت به سال مالی ۱۴۰۰ تغییر نداشته اما میزان فروش شرکت نسبت به دوره ی مشابه سال گذشته ۸٪ کاهش را تجربه کرده است.



✅میزان درآمد عملیاتی شرکت در فصل زمستان ۹۰ میلیارد تومان و این میزان در پاییز ۷۵ میلیارد بوده بنابراین ۲۰٪ افزایش در درآمدهای عملیاتی شرکت نسبت به فصل گذشته رخ داده است میزان تولید و فروش در فصل زمستان نسبت به پاییز تنها ۳٪ افزایش داشته است و افزایش ۲۰٪ در مبلغ فروش نتیجه ی افزایش نرخ فروش می باشد. سود خالص شرکت در زمستان نسبت به پاییز ۶۵٪ افزایش را شاهد بوده و حاشیه سود خالص آن افزایش ۱۸٪ داشته و این امر به جهت افزایش مبلغ فروش و همچنین برگشت مالیات در فصل زمستان است.



📈آخرین قیمت سهم ۱۸۱۲ تومان و بازدهی سه ماه اخیر آن ۳.۸۹٪- می باشد.



انتهای خبر

0
0