بورس پرس
1401/06/16
09:09
آخرین مواضع آمریکا درباره برجام : اختلافات با ایران همچنان باقی است

آمریکا با اعلام آخرین مواضع درباره احیای برجام ، اعلام کرد: پاسخ ایران واشنگتن را در موقعیت توافق قرار نداده و اختلافات در مورد پیش نویس باقی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین اعلام کرد: شکاف ها و اختلافات با ایران بر سر پیش نویس پیشنهادی هنوز باقی بوده و پاسخ ایران واشنگتن را در موقعیتی قرار نداد که توافق انجام شود. همچنین آمریکا خواستار آزادی زندانیان دو تابعیتی شده و به مذاکرات ادامه می دهد.


بر اساس این گزارش، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید نیز با ادعای داشتن موضع اصولی آمریکا از ابتدای مذاکرات گفت: اگر ایران آماده پایبندی به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باشد آمریکا نیز آماده است. برخی از اختلافات و شکاف ها برطرف شده و برخی هنوز پابرجا هستند.


وی افزود: بایدن فقط توافقی را با ایران امضا می کند که در راستای منافع ملی آمریکا باشد.


جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا هم اعلام کرد: تلاش ها برای اجرای مجدد برجام ادامه دارد ولی به این معنا نیست که آمریکا تعهد کمتری به توافق دارد. بنابراین هنوز برنامه های بیشتری برای دیپلمات ها وجود دارد که باید انجام دهند ولی نمی توان زمانی برای تحقق توافق اعلام کند.


نخست‌وزیر اسرائیل هم اعلام کرد : هنوز زود است در مورد موفقیت یا شکست در توقف مذاکرات هسته‌ای ، اعلام نظر مرد اما اسرائیل برای هر تهدید یا سناریویی آماده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : http://t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0