تحلیل برای سود
1400/05/10
11:16
#مس 🔹قیمت در هفته ای که گذشت نیز با رشد قیمتی همراه بود. ارزش دلار در هفته گذشته، در واکنش به نشست فدرال رزرو و داده های اقتصادی آمریکا، بدترین...

#مس




🔹قیمت در هفته ای که گذشت نیز با رشد قیمتی همراه بود. ارزش دلار در هفته گذشته، در واکنش به نشست فدرال رزرو و داده های اقتصادی آمریکا، بدترین عملکرد را طی دو ماه اخیر داشته است. بیانیه فدرال رزرو در چهارشنبه گذشته نشان داد که این نهاد هیچ عجله ای برای حرکت به سمت سیاست های انقباضی ندارد. تضعیف ارزش دلار به رشد قیمتی مس کمک کرد. علاوه بر افت ارزش دلار، موضوعات سمت عرضه و تقاضا این محصول نیز، رشد قیمتی محصول را به همراه داشته است. با توجه به رشد قابل توجه قیمت محصول از مارس ۲۰۲۰ تاکنون، کارگران معادن مس نیز خواهان حقوق بیشتر هستند که این خواسته منجر به اعتصابات برخی کارگران معادن شده و نگرانی ها در سمت عرضه را بالا برده است. تقاضای مس چین نیز همچنان بالا است.



🔹۲۹ جولای، چین دومین حراج عمومی ذخایر را انجام داد که با تخفیف های بزرگتری همراه بود. این حراج عمومی با ۱،۳۰۰یوآن تخفیف نسبت به قراردادهای ماه آگوست همراه بود. این دور از حراج عمومی با اختلالاتی در سیستم مواجه شد. واردکنندگان چینی نیز به دنبال این هستند که واردات قراضه مس از خارج را افزایش دهند. واردات قراضه مس در فصل اول ۲۰۲۱، تقریبا دوبرابر شده و به ۸۲۱،۳۷۶ تن رسیده است. تولید مس پالایش شده در چین با استفاده از قراضه مس نیز با رشد ۱۰.۷ درصد در ۴ ماه ابتدایی ۲۰۲۱، همراه بوده است.



#فباهنر #فملی

انتهای خبر

0
0