بااقتصاد
1401/04/15
10:12
زرنام، دومین شرکت زیرمجموعه هلدینگ زر بزودی در بورس تهران عرضه اولیه می‌شود/ سقف تعیین‌شده، ۲۵ درصد از کل سهام برای عرضه اولیه

بخشی از سهام شرکت صنعتی، پژوهشی فرهیختگان زرنام، زیرمجموعه هلدینگ زر، بزودی در بورس تهران عرضه اولیه خواهد شد. سقف عرضه اولیه سهام زرنام ۲۵ درصد تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار «بااقتصاد»، رضا مشهدی‌زاده، مدیر مالی هلدینگ زر، در نشست خبری که در حاشیه بازدید خبرنگاران از گروه صنعتی، پژوهشی زر برگزار شد، با اعلام خبر فوق افزود: مراحل کارشناسی و ارزشگذاری زرنام برای عرضه اولیه در بورس انجام و نماد آن درج شده است.


مشهدی‌زاده، با اشاره به جریان منفی و حواشی که برای عرضه اولیه سهام غزر در بازار سرمایه طی سال ۹۹ ایجاد شده بود، تصریح کرد: مقاومت غزر در افت‌وخیزهای بازار سرمایه طی دو سال گذشته نشان داد که ارزشگذاری آن درست بوده است.


مدیر مالی هلدینگ زر، هدف از عرضه‌های اولیه سهام شرکت‌ها را انگیزه دادن به بازار و سهامداران دانست و گفت: بر همین اساس، عرضه‌های اولیه معمولا با قیمت پایین‌تر نسبت به ارزش واقعی سهام انجام می‌شود و این موضوع در مورد زرنام نیز صدق می‌کند.


وی سقف تعیین شده برای عرضه اولیه زرنام را از سوی شرکت بورس تهران، ۲۵ درصد از کل سهام این شرکت اعلام کرد و درباره زمان عرضه اولیه آن گفت که به وضعیت بازار و اعلام شرکت بورس بستگی دارد.



انتهای خبر

0
0