بورس پرس
1402/10/09
00:00
مجوز دولت به گرانی حداکثر ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت ۸ شرکت + چند تعهد

مدیران ۸ شرکت بورسی و غیربورسی که خواهان افزایش دو برابری تعرفه اینترنت بودند ضمن پذیرش چند شرط، مجاز به گرانی حداکثر ۳۴ درصدی قیمت ها شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مدیران ۸ شرکت با حضور در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شروط مورد نظر این سازمان را پذیرفتند و قرار شد، ضمن افزایش حداکثر ۳۴ درصدی قیمت بسته‌های اینترنتی، سایت های نسل پنجم و پوشش نسل چهارم به ۱۰ و ۹۶ درصد تا سال آینده و میانگین سرعت اینترنت طی شش ماه آینده ۳۰ درصد افزایش یابد.



بر اساس این گزارش، اپراتورهای ارتباطی طی ماه های گذشته درخواست افزایش تعرفه خدمات اینترنت را بارها به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطرح کردند اما تا کنون موفق به دریافت چراغ سبز از این سازمان نشده بودند. این پیگیری ها تا جایی ادامه داشت که مدیران عامل ۸ شرکت شرکت‌های همراه اول، ایرانسل، رایتل، های وب، آسیاتک، شاتل و مبین نت در نامه ای به رئیس جمهور خواستار افزایش ۱۰۰ در صدی تعرفه اینترنت شدند.


در این نامه عدم تناسب توسعه زیرساخت ارتباطی مورد نیاز برای پشتیبانی از اقتصاد دیجیتال، عدم تناسب افزایش تعرفه با افزایش هزینه های نگهداری و توسعه شبکه در سنوات گذشته، کاهش شدید قدرت سرمایه گذاری اپراتورها، افزایش نرخ ارز در سالیان گذشته، نبود منابع مورد نیاز برای سرمایه گذاری در فناوری های جدید مانند اینترنت نسل پنجم و... از مهمترین دلایل درخواست افزایش دو برابری تعرفه اینترنت عنوان شده بود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام

انتهای خبر

0
0