مهدی افضلیان
1401/03/17
15:59
📅 سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 14:59 📉 شاخص‌ها: روند کوتاه مدت شاخص کل نزولی است. همچنین روند کوتاه مدت شاخص هم‌وزن نیز نزولی است. امروز نمادهای شاخ...

📅 سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۹



📉 شاخص‌ها: روند کوتاه مدت شاخص کل نزولی است. همچنین روند کوتاه مدت شاخص هم‌وزن نیز نزولی است. امروز نمادهای شاخص‌ساز تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند.



🤝 معاملات ✅ ارزش معاملات خرد عدد ۳۹۱۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۲٪ و نسبت به میانگین ماهانه ۲۸٪ کاهش داشته است.



✅ در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲۰۰۱ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای هشتمین روز متوالی با ثبت رقم ۴۵۷ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.



✅ برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۵۲۹ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۱۵۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.



✅ ارزش صف‌های خرید ۲۹۱ میلیارد تومان است که کاهش ۹۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.


همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۴۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۱۸۶ میلیارد تومان قرار دارد.



🧮 پیشران‌های بازار ✅ بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۴۲۲ میلیارد تومان (۱.۱ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات ۳۸۱ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات ۳۳۱ میلیارد تومان (۰.۷ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.



✅ گروه زغال سنگ با ارزش معاملات ۹ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه حمل و نقل با ارزش معاملات ۱۴۳ میلیارد تومان (۱.۲ برابر میانگین هفتگی) و گروه کانی‌های غیرفلزی با ارزش معاملات ۱۰۵ میلیارد تومان (۱.۲ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.



@MEHDIAFZALIAAN

انتهای خبر

0
0