کوینیت
1399/11/20
10:47
به لطف بسته‌ی کمک مالی دولت آمریکا، بیت کوین ۵۰ هزار دلاری نزدیک است

آمریکا در شرف تصویب بسته‌ی کمک مالی ۱/۹ تریلیون دلاری است، حجم بالایی از نقدینگی که علاوه بر تورم در اقتصاد آمریکا باعث احتمال شکل‌گیری یک روند صعودی در بازار BTC خواهد شد

نکات برگزیده مطلب دولت و مقامات بانکی در ایالات متحده مدتی قبل از برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی بسته‌ی کمک مالی دوم جهش مبارزه با تبعات اقتصادی بیماری کووید۱۹ و کاهش فشارهای موجود بر روی اقتصاد خبر دادند. حال که به نظر می‌رسد مقامات دولتی در شرف تصویب این بسته‌ی تزریق نقدینگی ۱/۹ تریلیون دلاری در اقتصاد هستند، تحتلیگران بازار رمزارز فعال‌تر شده و این رویکرد را یک موقعیت مناسب برای بیت کوین و آغاز یک روند صعودی توصیف می‌کنند. بر همین اساس وقتی که تاثیر ورود چنین حجمی از نقدینگی به اقتصاد آمریکا را بررسی می‌کنیم، بدون شک افزایش قیمت بیت کوین و عبور ارزش هر واحد BTC از مرز ۵۰ هزار دلار نزدیک‌تر از آن چیزیست که تا به امروز فکر می‌کردیم.

کمک مالی یا تورم؟

دولت آمریکا در شرف تصویب بسته‌ی کمک مالی ۱/۹ تریلیون دلاری است و این رویداد می‌تواند یک سکوی پرش قدرتمند برای بیت کوین ظاهر شود. وقتی که تاثیر ورود چنین حجمی از نقدینگی به اقتصاد آمریکا را بررسی می‌کنیم، بدون شک افزایش قیمت بیت کوین و عبور ارزش هر واحد BTC از مرز ۵۰ هزار دلار نزدیک‌تر از آن چیزیست که تا به امروز فکر می‌کردیم.


طی ماه‌های آینده که تورم افسار گسیخته به اقتصاد آمریکا وارد می‌شود، شاخص عرضه و تقاضا که اساس قیمت‌گذاری در بازار بیت کوین به شمار می‌آید، به عدم تعادل رسیده و باعث آغاز یک روند صعودی خواهد شد. این درحالیست که سطح عرضه‌ی بیت کوین همچنان بدون تغییر و دست‌نخورده باقی خواهند ماند و سرمایه‌گذاران برای هر آنچه در بازار وجود دارد، دست و پا می‌زنند.


در حقیقت، تحلیلگران یکی پس از دیگری از شروع یک روند صعودی بالقوه در آینده‌ای نه چندان دور خبر می‌دهند. روز گذشته، فعالیت طرفداران بیت کوین در بازار شدیدا افزایش یافت و ما شاهد جهش حجم مبادله‌ی بیت کوین در صرافی‌های اصلی بازار بودیم.


رابرت کیوساکی Robert Kiyosaki بیت کوین BTC Bitcoin

بیت کوین بخرید رمزارز بیت کوین به واسطه‌ی این افزایش حجم مبادله، برای مدت کوتاهی نقطه‌ی ۳۹ هزار دلاری را آزمایش کرد و پس از آن در نقطه‌ی ۳۹۱۰۰ دلاری به ثبات رسید. در حال حاضر این رمزارز به دنبال یک جهش نسبی قیمت و عبور از مرز ۴۲ هزار دلار می‌باشد. گرچه برخی تحلیلگران بر این باوراند که عدم افزایش قیمت بیت کوین باعث شکل‌گیری الگوهای نزولی و دلسرد شدن سرمایه‌گذاران خواهد شد، اما شاخص‌های اساسی از ادامه‌ی روند صعودی در کوتاه مدت خبر می‌دهند.


تحلیلگران چه می‌گویند؟

داده‌های منتشر شده توسط پلت‌فرم تجزیه و تحلیل بلاک‌چینی گلس‌نود(GlassNode) حاکی از آن است که نهنگ ها در حال حرکت سرمایه‌ی خود به سمت بازار هستند، یک روند حرکتی بسیار قدرتمند که تا پیش از این هرگز در بازار رمزارز شاهد آن نبوده‌ایم. فعالیت گسترده‌ی نهنگ های بازار رمزارز در سال جاری بسیار افزایش یافته است، تاجایی که طبق داده‌های منتشر شده در رابطه با این موضوع، آدرس‌هایی که حداقل معادل ۳۹ هزار دلار رمزارز بیت کوین(قیمت فعلی این رمزارز) در اختیار دارند، اکنون یک رکورد جدید به ثبت رسانده و همچنان در حال افزایش است.


در بخش‌هایی از گزارش تحلیلگران شرکت گلس‌نود آمده است:


تعداد نهنگ‌های بازار بیت کوین که بیش از یک هزار واحد BTC در کیف‌پول‌های خود دارند، به شکل حیرت‌انگیزی افزایش یافته است. از ابتدای سال جاری، بالغ بر ۲۰۰ نهنگ جدید در شبکه ظاهر شده است، اطلاعاتی که از فرضیه‌ی ورود سازمان‌ها به بازار رمزارز پشتیبانی می‌کند. GlassNode


همه در حال خرید بیت کوین

داده‌های دیگری نیز منتشر شده که نشان می‌دهد در مقایسه با سال‌های گذشته، تعداد آدرس‌های بیت کوین با ترازهای غیر صفر اکنون یک رکورد جدید به ثبت رسانده است. یکی تنها یکی از ده‌ها معیار زنجیره‌ای است که نشان دهنده‌ی تکرار روند صعودی بالقوه در بازار بیت کوین می‌باشد.


بیت کوین تغییرات قیمت BTC bitcoin عرضه‌

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین طی سه ماه گذشته تا به امروز تذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که فعالیت رسانه‌ها در بازار رمزارز هم می‌تواند باعث تسریع روند صعودی و ثبت رکورد‌های جدید برای BTC باشد. به عنوان مثال، چهره‌های با نفوذی همچون ایلان ماسک(Elon Musk) که بدون شک یکی از طرفداران حوزه‌ی رمزارز به ویژه بیت کوین و داژکوین می‌باشد، می‌توانند تنها با انتشار یک نظر مثبت باعث تغییرات اساسی در بازار شوند. وی چندی قبل از «ذخیره‌ی بیت کوین» خود رو نمایی کرد و باعث ایجاد روند صعودی برای بیت کوین شد.


نظر شما در رابطه با تاثیر بسته‌ی کمک مالی دولت آمریکا بر بازار رمزارزها چیست؟ آیا این حجم از نقدینگی در نهایت به آغاز یک روند صعودی و بیت کوین ۵۰ هزار دلاری ختم می‌شود؟


انتهای خبر

0
0