آوای آگاه
1402/09/07
13:38
«مبین» افزایش سرمایه می‌دهد

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت مبین انرژی خلیج فارس با حضور بیش از ۸۲درصد از سهامداران و با موضوع افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی برگزار شد.

به گزارش آوای‌ آگاه؛ مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت مبین انرژی خلیج فارس با حضور بیش از ۸۲ درصد از سهامداران و با موضوع افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی برگزار شد.


در این جلسه، محمدحسن فامیلی، مرتضی رحیمیان سرای، محرم هادی اصل سرای و مهدی فرزانه به عنوان هیات رئیسه مبین انتخاب شدند.


شرکت پتروشیمی کارون، شرکت پتروشیمی هنگام، شرکت پتروشیمی هرمز خلیج فارس، شرکت پتروشیمی بندر امام و گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس به عنوان هیات‌مدیره مبین انتخاب شدند.


هدف از افزایش سرمایه، اصلاح ساختار سرمایه و بهبود نسبت‌های مالی شرکت، تامین سرمایه در گردش، جلوگیری از خروج نقدینگی، تامین نقدینگی بخشی از پروژه‌های شرکت و پروژه متانول شرکت پتروشیمی آپادانا است.


در صورت عدم انجام افزایش سرمایه، شرکت جهت تامین وجوه مورد نیاز، تامین مالی پروژه‌ها و تقسیم سود بین سهامداران، ناگزیر به اخذ تسهیلات خواهد بود که هزینه مالی بیشتری را به شرکت تحمیل کرده و در نتیجه سودآوری شرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در زمان بازپرداخت تسهیلات نیز، مشکلاتی در زمینه تامین نقدینگی به وجود خواهد آمد.


در این مجمع به افزایش سرمایه شرکت رای مثبت داده شد.


۴۰.۴۷۵ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی معادل ۲۰۰ درصد به سرمایه این شرکت اضافه شد.


اتصال به شبکه برق سراسری از جهت پایداری در دستور کار شرکت قرار دارد. هزینه وصل شدن به شبکه برق سراسری بسیار کمتر از قطع برق و عواقب آن است.


مطالبات قبلی شرکت به‌صورت کامل وصول شده و تنها مطالبات جاری باقی مانده است.


از تمام ظرفیت‌های شرکت درخصوص نرخ یوتیلیتی استفاده می‌شود. درخصوص نرخ خوراک نیز از طریق شورای صنفی پیگیری‌های لازم در حال انجام است.


انتهای خبر

0
0