بورس پرس
1401/12/07
00:00
صندوق بین‌المللی پول خواهان جلوگیری از تبدیل رمزها به دارایی رسمی شد

صندوق بین‌المللی پول به کشورهای عضو اعلام کرد: ارزهای دیجیتال نباید به ارز رسمی یا قانونی تبدیل شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، صندوق بین‌المللی پول (IMF) در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارزهای دیجیتال نباید به ارز رسمی یا قانونی کشورها تبدیل شوند.


براساس این گزارش، خلاصه مذاکرات درباره برنامه عملیاتی ۹ ماده‌ای این صندوق برای نحوه برخورد کشورها با دارایی‌های رمز ارز به همراه راهنمایی‌هایی برای کشورهای عضو صندوق نشان می دهد با تقویت چارچوب‌های سیاست پولی و عدم اعطای وضعیت ارز رسمی یا وضعیت پول قانونی به دارایی‌های رمز ارز از حاکمیت و ثبات پولی حفاظت شود.


این نهاد از کشورها خواسته تا بر روی قوانین مالیاتی و تنظیم مقررات دارایی‌های رمز ارز تمرکز کنند. با توجه به انحلال اخیر چندین صرافی رمز ارز، عدم انجام این کار غیرقابل دفاع است. همچنین پذیرش گسترده دارایی های ارز دیجیتال می تواند اثر بخشی سیاست پولی را تضعیف و اقدامات مدیریت جریان سرمایه را دور زده و خطرات مالی را تشدید کند.


در این میان اعمال ممنوعیت‌های سخت‌گیرانه، اولین گزینه نیست اما برای محدود کردن خطرات رمزارز، محدودیت‌های هدفمند می‌تواند اعمال شود. با این حال احتمال ایجاد ممنوعیت‌های مستقیم نباید رد شود. پذیرش فزاینده دارایی‌های رمز ارز در برخی کشورها، ماهیت فراسرزمینی این دارایی‌ها و ارائه دهندگان و همچنین افزایش ارتباطات متقابل با سیستم مالی، پاسخی جامع، پایدار و هماهنگ را می‌طلبد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0