ارزینکس
1399/12/05
09:31
💢 پلاسما چیست ؟ 🔘 مقیاس‌پذیری پاشنه‌آشیل تمامی بلاکچین‌ها و علل خصوص بلاکچین اتریوم است. خیلی از کاربران علاقه دارند و می‌خواهند بر این بستر کار ...

💢 پلاسما چیست ؟



🔘 مقیاس‌پذیری پاشنه‌آشیل تمامی بلاکچین‌ها و علل خصوص بلاکچین اتریوم است. خیلی از کاربران علاقه دارند و می‌خواهند بر این بستر کار خود را به پیش ببرند اما سرعت تراکنش کم و کارمزد بالا مانع بزرگی برای این کار است.



🔘 اما یک راهکار، نوری بر شبکه اتریوم تاباند. راهکاری به نام پلاسما که هدف آن تبدیل اتریوم به کامپیوتر جهانی و افزایش مقیاس‌پذیری ان به گونه‌ای که با افزایش کاربران قدرت شبکه اتریوم هم افزایش می‌یابد.



🔘 در بلاکچین نودها(node) فقط یک کپی از تراکنش‌ها را دریافت می‌کنند اما در کامپیوتر جهانی حجم اطلاعات بسیار بیشتر است که کامپیوترهای خانگی قادر به ذخیره آن نیستند پس مجبورند برای این هدف کاری کنند اطلاعات درون بلاک‌ها کاهش یابد. پلاسما برای این کار آمده که می‌خواهد با ایجاد بلاک‌های کوچک بسیار زیاد به این هدف برسد.



✅ پلاسما توسط قراردادهای هوشمند و درخت مرکل به وجود می‌آید ساختار آن را مثل یک رودخانه با انشعاب هایش تصور کنید که رودخانه زنجیری اصلی بلاکچین اتریوم باشد و انشعاب ها زنجیره‌های بلاکچین کوچک‌تر که از بدنه اصلی منشعب می‌شود. با پلاسما این قابلیت وجود دارد که از انشعاب ها هم زنجیره های بلاکچینی به وجود بیاید و در واقع شبکه اتریوم به جای ساختار خطی داشتند می‌توانند به صورت رودخانه منشعب شده یا همچون رعد و برق شاخه‌هایش را به وجود بیاورد. به این انشعاب‌ها، زنجیره‌های کوچک یا زنجیره‌های پلاسما گفته می‌شود.



🔘 همانگونه که انشعاب‌های رودخانه از حجم آب کم می‌کند زنجیره کودک هم از حجم اصلی کم می‌کند. هر زنجیری کودک(پلاسما) به گونه‌ای است که می‌تواند قرارداد هوشمند مختص به خود را داشته باشند که منجر به ایجاد انواع قراردادهای هوشمند می‌شود که متناسب با نیاز توسعه دهندگان قابل طراحی است.

انتهای خبر

0
0