کانال عرضه‌ی اولیه
1402/08/09
22:31
📌بانک دی به نماد جذاب فعالان بازار سرمایه تبدیل خواهد شد ⬅️با توجه به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک دی در تاریخ ۱۰ آبان‌ماه جاری، این بانک ص...

📌بانک دی به نماد جذاب فعالان بازار سرمایه تبدیل خواهد شد



⬅️با توجه به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک دی در تاریخ ۱۰ آبان‌ماه جاری، این بانک صورت مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ خود را در کدال منتشر کرد.



⬅️بررسی این صورت مالی نشان می‌دهد که بانک دی به عنوان یک بانک خصوصی قابل احیا از نظر بانک مرکزی، در سال مالی گذشته اقدامات مهمی را در جهت بهبود شاخصهای عملیاتی خود آغاز کرده است.



⬅️از جمله نکات مثبت صورت‌های مالی بانک دی می‌توان به تعیین تکلیف ۵۱ هزار میلیارد ریال از تسهیلات اشخاص مرتبط به بانک و کاهش شاخص NPL از ۳۸ به ۳۲ درصد که موید کاهش مطالبات غیر جاری بانک است، اشاره کرد.



⬅️در پی وصول مطالبات غیر جاری بانک، ذخیره مطالبات مشکوکالوصول بانک نیز کاهش پیدا کرد و از این مسیر بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال درآمد شناسایی شد.



⬅️همچنین از دیگر موارد بهبود افزایش ۷۵ درصدی درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری نسبت به پایان سال ۱۴۰۰، رشد ۱۶ درصدی درآمد تسهیلات نسبت به سال ۱۴۰۰ و کاهش هزینه‌های بانکداری در پی بهبود ترکیب سپرده‌های بانک به سمت رشد سپرده‌های ارزان قیمت بوده است.



⬅️این دستاوردها در کنار برنامه‌های ارائه شده این بانک به بانک مرکزی و تمرکز بر سه عامل ذیل، سبب تحولات اساسی در بانک دی خواهد شد و این نماد بورسی را به یک نماد جذاب برای فعالان بازار سرمایه و سهامداران بانک دی تبدیل خواهد کرد:



الف. فروش سرمایه‌گذاری‌های غیربانکی مانند نیروگاه برق دماوند و فروش اموال مازاد بزرگ مقیاس



ب. افزایش سرمایه ۷۰ هزار میلیارد ریالی بانک



ج. رشد بالای سود سرمایه‌گذاری‌ها



✿⇜⇝✿


@Arzeh۱avalieh۱

انتهای خبر

0
0