بورس۲۴
1401/02/21
19:22
تقسیم سود ۲۳ تومانی در مجمع رتاپ

اعلام برنامه های آتی بورس ۲۴ - امروز چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت) مجمع عمومی سالیانه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان برگزار شد. در این مجمع...

تقسیم سود 23 تومانی در مجمع رتاپ

بورس۲۴ : شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در مشورت با سهامداران عمده و حفظ منافع سهامداران خرد، به ازای هر سهم ۲۳ تومان سود تقسیم کرد.


امروز چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت) مجمع عمومی سالیانه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان برگزار و گزارشی از عملکرد آن توسط مدیران قرائت شد.


افزایش نفوذ کشوری


این شرکت در سال ۱۴۰۰ به جهت ارتقاء سطح تولید محصول و ارائه خدمات، بر حوزه آموزش تمرکز داشته و بیش از ۱۳ هزار ساعت دوره آموزشی برای کارمندان خود برگزار کرده است.


البته ارتقاء ساختار حاکمتی این شرکت در سراسر استان های کشور نیز مد نظر بوده به طوری که در بخش نفوذ درخواست و ارائه کارتخوان ۲۶ درصد رشد را شاهد شد و این نکته جذب مبلغ تراکنشی معادل ۷۸۸ هزار میلیارد تومان را ایجاد کرد.


تجارت الکترونیک پارسیان نحوه عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۰ را بالاتر از میانگین کشور عنوان کرد به طوری که سهم این شرکت از تراکنش با رشد ۴۴ درصدی روبه رو شده ولی میانگین کشور رشدی معادل ۳۷ درصد داشته است.


پیشرو در صنعت


میزان بهره وری شرکت نیز ۱۴ درصد صعود کرده و تنها شرکت در صنعت پرداخت الکترونیک است که با ۲۴ بانک قرار دارد که این بیشترین میزان قرارداد در این حوزه به شمار می رود.


یکی از طرح های بزرگی که تجارت الکترونیک پارسیان در سال گذشته بر آن تاکید بسیار داشت "ملی سوخت" در جزیره قشم بود که با موفقیت روبه رو شد و اکنون درصدد است تا این طرح را در سایر نقاط کشور اجرایی کند.


در این طرح حدود ۳۰ برند سوخت، ۶۰۰ جایگاه بنزین، ۳۷۰ جایگاه گاز و معادل ۸۵ میلیون تراکنش جذب شد.


نوسازی و فروش


بهروری از کارتخوان های مستعمل نیز به عنوان یکی دیگر از برنامه های موفق این شرکت به شمار می رود که مدیران درصدد ادامه آن در سال جاری هستند.


رتاپ در این طرح حدود ۶۰۰ هزار کارتخوان مستعمل را با تغییر نرم افزاری به روز رسانی و ۴۰ هزار کارتخوان از این دست، وارد بازار خواهد کرد؛ به طوری که میانگین هزینه تعمیرات هر دستگاه معادل ۴۰۰ هزار تومان و میانگین قیمت فروش نیز ۳ میلیون تومان ارزیابی می شود.


در حوزه پایانه ای نیز ۲۰۰ هزار مشتری خاص از مراکز درمانی ، علوم پزشکی، دارخانه ها جذب و قراردادی هم با وزرات رفاه منعقد شده است.


سود از خدمات نوآورانه


ایجاد پلتفرم یکپارچه به جهت ارائه خدمات در حوزه کیف پول شهروندی، فروش شارژ و بسته اینترنتی نیز ۲۱۰ هزار میلیارد تومان ایجاد درآمد کرده به طوری که تجارت الکترونیک پارسیان در این حوزه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.


رتاپ به عنوان اولین ارائه دهنده کارت هدیه دیجیتال، توانست ۵۲ سازمان را جذب و مبلغ ۴۱۴ میلیارد ریال نیز شارژ وارد این خدمت کند.


همچنین این شرکت، سال گذشته کمترین میزان خطای پذیرندگی در سطح کشور را به خود اختصاص داد.


ورود به تجارت خاص


یکی از دستاوردهای تجارت الکترونیک پارسان در سال ۱۴۰۰، راه اندازی تاپ پلاس بود تا این شرکت بتواند در حوزه های تجاری خاص همچون فروشگاه آنلاین، سامانه خرید اقساطی، بلاکچین، دارو، درمان و... ورود پیدا کند.


به عنوان مثال سامانه و اپلیکشین تاپ مارت معادل ۲ میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان سفارش جذب کرده است.


برنامه رتاپ برای سال ۱۴۰۱ ، تولید ۱۰۰ هزار و فروش ۸۸۰ هزار دستگاه کارتخوان است.


همچنین راه اندازی طرح بنزین در کل کشور، ارائه کدپرداز تاپ (هم دارندگی/هم پذیرندگی)، نوسازی و احیای ناوگان پایانه های فروشگاهی از طریق مولد و سرمایه گذاری بر شرکت های استارت آپ و فین تک در برنامه های تجارت الکترونیک پارسیان قرار دارد.


راه اندازی سامانه های جدید


در مجمع رتاپ، این نوید به سهامداران داده شد که سامانه سلامت و توکن مسکن نیز تا چند ماه دیگر راه اندازی می شود.


البته مجوز تاسیس یک شرکت به عنوان معتمد مالیاتی نیز اخذ شده که در مرحله ایجاد مارکت به سر می رود.


همچنین رتاپ سال ۱۴۰۰ توانست درآمد عملیاتی خود را با رشد ۵۰ درصدی روبه رو سازد و ۴۱۴ درگاه کارگزاری داشته باشد.


مدیران معتقد هستند؛ از آنجایی که کارمزد هر تراکنش از سوی شرکت ایرانسل معادل ۴ درصد و همراه اول ۳ درصد است؛ می توان از این بخش سود مطلوبی در سال ۱۴۰۱ اخذ کرد.


الزام به شفاف سازی


در این میان سهامداران با تکیه بر نوسان ارزش سهم در بازار معتقد بودند؛ روند حرکتی و قیمت گذاری رتاپ در بازار سرمایه دارای شفافیت نبوده و الزام به مدیریت بیشتری دارد که مدیران در این زمینه به مذاکراتی در خصوص واگذاری سهم به بازارگردان اشاره کردند.


البته مفاد دستورالعمل حاکمیت شرکتی نیز خالی از اشکال نبوده و عضویت و فعالیت هیات مدیره نیاز به اصلاح دارد.


از سویی دیگر حق رای الکترونیک نیز در این شرکت راه اندازی نشده که به دلیل نوع فعالیت تجارت الکترونیک پارسیان این موضوع باید لحاظ و اجرایی شود.


افزایش تبلیغات


در این مجمع تاکید شد که سهامدار عمده برای حمایت از شرکت به منظور رفع مشکلات نقدینگی، به شرکت اجازه داده تا سود را ارائه ندهد ولی سود تمامی سهامداران پرداخت و خلاء مالی در این مورد وجود ندارد.


همچنین با نظر سهامداران مقرر شد تا فعالیت درحوزه تبلیغات به منظور ارائه و فروش محصول بیشتر شود و همین نکته شفافیت عملکرد و افزایش ارزش سهم را به همراه آورد. این موضوع شامل حال وامینه تاپ مارکت می شود.


البته در سال گدشته به جهت اخذ سود و درآمد رتاپ، شرکت های زیر مجموعه افزایش سرمایه داشته اند که در این بخش تجارت الکترونیک پارسیان نیز مشارکت و حضور داشته است.


ارزشمندی در بازار


در این بین برخی از سهامدارن از نبود استراتژی در روند حرکتی سهم انتقاد داشتند. مدیران در این زمینه به شرکت بازارگردان و گروه تحلیلگران اشاره کردند و معتقد بودنداین سهم روند حرکتی پرنوسان نداشته و ارزش بازار آن معادل ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است و با افزایش اعتماد مردم به بازار سرمایه، رتاپ رشد خوبی را خواهد داشت. این شرکت اعتقادی به دخالت در بازار ندارد و نحوه فعالیت آن، قیمت و ارزش سهم را مشخص می کند.


در این مجمع و برای تصویب صورت های مالی، رتاپ به ازای هر سهم خود ۲۳ تومان سود تقسیم کرد که میزان این سود با مشورت سهامدار عمده و لحاظ منافع سهامدار خرد اخذ شده است.

انتهای خبر

0
0