آکادمی هلاکوئی
1401/05/08
14:40
مجوز شرکت تابعه FTX یعنی FZE از دبی

روز جمعه، FZE، یکی از شرکت‌های تابعه صرافی…

روز جمعه، FZE، یکی از شرکت‌های تابعه صرافی رمزارز FTX، اولین مجوز حداقل محصول قابل دوام (MVP) دبی را دریافت کرد که امکان فعالیت کامل صرافی در منطقه را فراهم می‌کرد.


سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی دبی (VARA) مجوز عملیات را برای FZE تحت برنامه MVP صادر کرد که به گفته هلال سعید الماری(Helal Saeed Almarri)، مدیر کل سازمان WTC دبی، برای رشد ایمن و پایدار در دبی طراحی شده است. در حال حاضر، عملیات FZE در مرحله آزمایشی است و بر ارائه خدمات مختلف رمزارزی متمرکز خواهد بود.


به گفته سام بنکمن فرید(Sam Bankman-Fried)، مدیر عامل FTX، صرافی دارای مجوز جدید تحت مدلی کار خواهد کرد که شامل نظارت و کنترل‌های انطباق گروه ویژه اقدام مالی (FATF) برای بازارهای مالی بین‌المللی ردیف ۱ است. علاوه بر این، آلماری فاش کرد که از عملیات صرافی به عنوان آزمایش نظارتی برای خدمات تجاری آتی با استفاده از دارایی های مجازی استفاده خواهد شد.


آلماری با تاکید بر تمایل منطقه برای پذیرش گسترده رمزارزها، گفت: “فاز MVP، انحصاری برای بازیگران بین‌المللی منتخب و مسئول مانند FTX، به VARA این امکان را می‌دهد تا دستورالعمل‌ها و اهرم‌های کاهش ریسک را برای عملیات تجاری امن ساختار دهد.”


با مجوز، FZE برای استقرار محصولات مشتقات رمزارزی تنظیم شده و خدمات تجاری برای سرمایه گذاران نهادی واجد شرایط تایید شده است. علاوه بر این، صرافی همچنین می تواند به عنوان یک اتاق پایاپای عمل کند، یک بازار توکن غیرقابل تعویض (NFT) را راه اندازی کند و خدمات را در سراسر منطقه ارائه دهد.


در مارس ۲۰۲۲(اسفند ۱۴۰۰)، FTX اولین شرکتی بود که مجوز صرافی دارایی مجازی دبی (VAX) را بلافاصله پس از امضای قانون دارایی‌های مجازی توسط قانون‌گذاران دبی VARA دریافت کرد. صرافی کریپتو OKX همچنین مجوز موقت از مقامات نظارتی دبی برای ارائه خدمات اضافی به سرمایه گذاران و ارائه دهندگان خدمات مالی دریافت کرد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0