مبین تحلیل
1399/10/14
12:22
قیمت فروش محصولات شرکت براساس نرخ جهانی شمش روی و سرب (LME) ،عیار،نرخ دلار نیمایی و میزان رطوبت بستگی دارد .هم اکنون قیمت جهانی هر تن شمش روی حدود ...

قیمت فروش محصولات شرکت براساس نرخ جهانی شمش روی و سرب (LME) ،عیار،نرخ دلار نیمایی و میزان رطوبت بستگی دارد .هم اکنون قیمت جهانی هر تن شمش روی حدود ۲۷۵۰ دلارمی باشد قیمت هر تن کنسانتره روی ضریبی از قیمت شمش می باشد در سالهای گذشته ضریب قیمتی آن ۱۰ درصد می باشد .در سال جاری این درصد رشد کرده است هم اکنون حدود ۱۴ درصد از قیمت جهانی شمش می باشد . پیش بینی ۱۴ درصد از قیمت شمش روی و ۸۰ درصد از قیمت سرب برای ادامه سال جاری و سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته می شود .نرخ جهانی برای شمش روی ۲۷۰۰ دلار و سرب ۲۰۰۰ دلار در نظر گرفته شده است .


خاکه معدنی حدود ۹۰ درصد از بهای تمام شده شرکت را به خود اختصاص داده است که تحت تاثیر عیار ،نرخ جهانی شمش ،و تورم قرار می گیرد . مشکل اصلی شرکت نرخ خاک معدنی نمی باشد بلکه تامین خاک می باشد . به صورتی که اگر تامین خاک مطلوب باشد شرکت توانایی تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن را نیز دارد . قیمت هر تن خاک معدنی به طور میانگین حدود ۴۵ درصد از قیمت کنسانتره در نظر گرفته می شود .


هزینه حمل خاک معدنی به ازای هر تن درسال جاری ۶۰ هزار تومان و سال ۱۴۰۰ حدود ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است .


درآمد حاصل از شرکت های فرعی سیمین معدن قزلجا و گسترش صنایع روی ایرانیان متناسب با درصد مالکیت و ۳۵ میلیارد تومان برای سال جاری و برای سال ۱۴۰۰ مقدار ۴۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است .



فروش تخمینی برای سال جاری مطابق مفروضات بالا و دلار نیمایی ۲۵ هزار تومان برای سال جاری و سال ۱۴۰۰ سود با احتساب اثر افزایش سرمایه جدید ۲۰۰ تومان به ازای هر سهم و برای سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶۰ تومان تخمین زده می شود



انتهای خبر

0
0