بورس۲۴
1402/11/29
10:40
دو طرح توسعه در پتروشیمی بوعلی سینا

قائم مقام مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا گفت: طرح‌های توسعه شرکت هنوز تصویب نهایی نشده است، ولی ما طرح تولید بنزین از رافینیت را در دستور کار داریم، طرح افزایش ظرفیت واحدهای بنزین پیرولیز هم از دیگر طرح های پتروشیمی بوعلی سینا است.

بورس۲۴ : اردلان صداقت زاده، قائم مقام مدیر عامل پتروشیمی بوعلی سینا در حاشیه نمایشگاه پتروکم در گفت و گو با خبرنگار بورس۲۴ گفت: در خصوص ساخت داخل، ما در سال‌های اخیر سعی کرده‌ایم همزمان با تولید و سود بحث ساخت داخل را هم به موازات جلو ببریم و الان از ۱۳ کاتالیستی که در پتروشیمی بوعلی سینا کاربرد دارد ما ۱۲ کاتالیست را داخلی سازی کرده‌ایم و از مواد شیمیایی که در پتروشیمی بوعلی سینا استفاده می‌کنیم که در حال حاضر حدود ۶۰ درصد داخلی سازی شده است.


صداقت زاده افزود: ۷-۸ سال قبل تقریبا همه این کاتالیست مواد شیمیایی را از خارج وارد می‌کردیم ولی امروز بخش زیادی از آن را در داخل تولید می‌کنیم. درخصوص مواد شیمیایی با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری داریم.


وی گفت: درخصوص طرح‌های توسعه‌ای بعد از راه‌اندازی واحد پارازایلن و واحد شیرین سازی یک بررسی انجام دادیم برای اینکه بتوانیم طرح‌های توسعه‌ای‌مان را تعریف کنیم. در راستای زنجیره ارزش شرکت طرح استایرن تصویب شده و زمین این طرح هم آماده است.


قائم مقام مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا گفت: طرح‌های دیگری هم در مرحله تصویب داریم که انشاالله از ابتدای ۱۴۰۳ این طرح‌ها شروع به کار می‌شود و تا ۳-۴ سال آینده به واحدهای مجتمع اضافه می‌شوند.


او ادامه داد: طرح‌های توسعه شرکت هنوز تصویب نهایی نشده است، ولی ما طرح تولید بنزین از رافینیت را در دستور کار داریم، طرح افزایش ظرفیت واحدهای بنزین پیرولیز هم از دیگر طرح های پتروشیمی بوعلی سینا است.


انتهای خبر

0
0