بااقتصاد
1401/04/16
20:01
"فخاس" در مجمع امروز به ازای هر سهم سود ۱۲۵ تومانی تقسیم کرد

مجمع فولاد خراسان (فخاس) در روز پنجشنبه ۱۶ خرداد برگزار شد و در آن مصوب شد تا به ازای هر سهم سود خالص ۱۲۵ تومانی تقسیم شود.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت مجتمع فولاد خراسان با حضور ۹۸ درصد از سهامداران و هییت مدیره شرکت در حال برگزاری است.


هدف شرکت فروش داخلی ملیگرد به مقدار ۵۱۰ هزار تن و صادرات ۹۰ هزار تن است، در خصوص فروش داخلی شمش ۳۱۹ هزار تن فروش داخلی و ۲۶۰ هزاذ تن فروش صادراتی، در خصوص گندله سازی نیز قصد داریم به تولید ۲.۰۰۰.۰۰۰ تن برسیم، در خصوص تامین کنسانتره نیز به ۲.۲۰۰.۰۰۰ خواهیم رسید.در حوزه قیاس عملکردی، در سال ۱۴۰۰ درامد شرکت به ۱۰۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.


اگر درگیر قطعی گاز و برق نمیشدیم میتوانستیم رکورد بزنیم در سال کذشته ۵ ماه و ۱۳ روز را به دلیل قطعی ها از دست دادیم.


از جمله دستاورد های شرکت: رشد ۲۲۱ درصدی سود خالص، رکورد بیشترین فروش در سال ۱۴۰۰، کسب بالاترین رشد اقلام صادراتی فولاد شرکت ، برای اولین بار بازار صادراتی قزاقستان را به دست اوردیم و میلگرد را به روسیه صادر کردیم.


در حوزه گندله در از فرورین تا خرداد رکورد تولید زدیم، در واحد احیای مستقیم اردیبهشت و مهر دوبار رکورد تولید شکسته شد.


در حوزه توسعه زنجیره تولید، دیروز توانستیم مجوز افزایش ظرفیت واحد یک احیای مستقیم را اخذ کنیم تولید اهن اسفنجی در مودول یک از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید.


در خصوص چالش آب، پساب نیشابور را به مدت ۲۵ سال خریداری کردیم که ۴۰ درصد ان مورد نیاز است و شرکت توانایی فروش ۶۰ درصد آن را دارد. در واحد فولاد سازی سال گذشته ۱۵۳ روز توقف تولید به دلیل قطعی برق و گاز داشتیم.


عملکرد فروش میلگرد، در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۳۸۱ هزار تن فروش داشتیم که ۹ درصد افزایش داشته است.کاهش مقدار فروش شمش به دلیل کاهش تولید به دلیل محدودیت های برق و گاز بوده است.


در خصوص مشکل قطعی برق، طرح مشارکت در یکی از نیروگاه های استان جز برنامه های شرکت است.


خوشبختانه در حال حاضر فولاد حدود ۹۷۱ هزار تن دپوی کنسانتره در انبار موجود است و از جهت تامین مواد اولیه با مشکل خاصی مواجه نیستیم و با توجه به افزایش قیمت کنسانتره این اتفاق به نفع شرکت است.


در سال گذشته بهای مواد مصرفی فولاد خراسان بالغ بر ۴۴ درصد افزایش پیدا کرد.


تامین مواد اولیه با نرخ مصوب گذشته و با سهمیه‌بندی وزارت صمت دیگر امکان‌پذیر نیست اما در این خصوص وزارتخانه نامه‌ای به فولادسازان نداده است که نرخ مصوب گذشته ملغی شده است. با این حال سال گذشته توانستیم از صبانور بخشی از مواد اولیه خود را با نرخ نزدیک به مصوب تامین کنیم.در آینده بحث افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده برای شرکت مطرح است.


در انتهای مجمع فخاس تقسیم سود بیش از ۵۰ درصدی به ازای هر سهم ۱۲۵ تومان تصویب شد.


انتهای خبر

0
0