کانال عرضه اولیه
1400/08/17
11:09
♦️👈 در جلسه وزیر اقتصاد؛ رئیس بانک مرکزی و ریاست سازمان بورس چه گذشت؟؟؟ تشکیل کمیته مشترک ثبات 🔷👈 صالح آبادی: بازار پول و سرمایه رقیب نیستند، مکمل...

♦️👈 در جلسه وزیر اقتصاد؛ رئیس بانک مرکزی و ریاست سازمان بورس چه گذشت؟؟؟ تشکیل کمیته مشترک ثبات



🔷👈 صالح آبادی: بازار پول و سرمایه رقیب نیستند، مکمل یکدیگرند 🔹رئیس کل بانک مرکزی گفت: هماهنگی در اتخاذ سیاست‌های بازار پول و سرمایه یک ضرورت است. سیاست پولی بانک مرکزی با همکاری وزارت اقتصاد و در نهایت در شورای پول و اعتبار جمع‌بندی می‌شود و در این مسیر نگاه جامعی به بازارهای مختلف کشور به ویژه بازار سرمایه وجود دارد.



🔷👈 دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد: گفت‌وگوهای بین نهادهای سیاست‌گذاری اقتصادی امیدوارکننده است


🔹گفت‌وگو بین نهادهای سیاست‌گذار اقتصادی را بسیار امیدوارکننده است. این امر می‌تواند به نتایج مطلوبی ختم شود و درصورت استمرار معنای بسیار روشنی برای فعالان اقتصادی و بازار خواهد داشت. این نکته که در پس سیاست‌های اقتصادی هماهنگی‌های لازم وجود دارد و استمرار آن بسیار مهم و مطلوب است.



🔷👈 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: ثبات، کلیدی ترین نکته در بازار سرمایه است. 🔹مجید عشقی: مهم‌ترین عاملی که به نگرانی‌ها در بازار سرمایه دامن می‌زند، بی ثباتی است و البته این در حالی است که متغیرهای کلان بازار سرمایه در شرایط مطلوبی است. با این وجود امیدوارم با حضور دکتر صالح آبادی در کسوت ریاست کلی بانک مرکزی زبان مشترک بین هر دو بازار بهبود یابد.


🔹در حال حاضر ارزش بازار سرمایه حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان است و کوچک‌ترین تغییری در آن حائز بسیار اهمیت و در حوزه بسیار گسترده، اثرگذار خواهد بود در همین راستا، تشکیل شورای ثبات مالی یک ضرورت است و در حال حاضر، خلا چنین شورایی، به وضوح احساس می شود.


🔹موضوعاتی همچون نرخ ارز و نرخ تسعیر، نرخ سود بین بانکی و انتشار اوراق دولت، از جمله موضوعات حائز اهمیت برای بازار سرمایه است.


🔹در حال حاضر حجم و تنوع بازار سرمایه به گونه ای است که در تمام حوزه ها فعال است و فکر می‌کنم هیچ تصمیمی در دولت اتخاذ نمی‌شود، مگر اینکه با بازار سرمایه مرتبط باشد و امیدوارم تشکیل مشترک بین بانک مرکزی و سازمان بورس در این باره راهگشا باشند.



👈

انتهای خبر

0
0