بورس مارکت (بازار بورس)
1402/10/27
13:48
شایعات پیرامون های وب الف) اون درآمدهایی که در گزارشات ماهانه تحت سر فصل درآمد حاصل از ارائه خدمات عمده فروشی پروانه FWA و استفاده از امکانات توسط...

شایعات پیرامون های وب



الف) اون درآمدهایی که در گزارشات ماهانه تحت سر فصل درآمد حاصل از ارائه خدمات عمده فروشی پروانه FWA و استفاده از امکانات توسط سایر شرکتهای دارنده پروانه آمده تقریبا همان مشوقهای دولتی پروژه فیبر نوری هست که در شش ماهه اول ۴۲۰ میلیارد تومان و در نه ماهه حدود ۷۹۰ میلیارد تومان در این سر فصل شناسایی کرده است.



ب) تا الان نظر کمیته فنی جامعه حسابداران رسمی ایران نیامده و چون شرکت باید حداکثر تا پایان دی ماه گزارش حسابرسی شده شش ماهه را بدهد و امکان تمدید مهلت برای بار سوم بعید به نظر می رسد، احتمالا شرکت با حذف شناسایی اون درآمدها و شناسایی آن مثلا در یک بازه زمانی ده ساله، متناسب با دوره استهلاک دارایی ها اقدام کنه که در این صورت سود هر سهم از ۱۷۴ ریال به حدود ۶۰ ریال کاهش میابد ولی به محض امدن نتیجه کمیته فنی جامعه حسابداران رسمی ایران و نظر موافق ایشان، رویه اصلاح خواهد شد.



پ) ممکن هست شرکت سود سهامداران جز مجمع ۱۴۰۰ را نتواند تا شنبه ۳۰ دی ماه پرداخت کنه ولی احتمالا در اوایل بهمن ماه پرداخت می کنه.



ت) با پرداخت سود سهامداران مجمع ۱۴۰۰، افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته اجرایی و ثبت میشه.



ث) با توجه به مالکیت های وب در آواکام، امسال احتمالا سود حاصل از سرمایه گذاری ها در فصل زمستان داریم.



ج) در آخرین شفاف سازی شرکت دفتر مرکزی قدیم خود را به مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان فروخته که ۱۵۰ میلیارد تومان آن را نقد دریافت کرده که این منابع با اولویت پرداخت سود سهامداران مصرف می شود. ضمنا از محل این فروش حدود ۱۹۵ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.



چ) اول دی ماه پروژه فیبر نوری در استان گلستان افتتاح شد و فروش فیبر نوری در این استان با استقبال خوبی مواجه شده است که در گزارش دی ماه قسمتی از آن را مشاهده خواهیم کرد. همچنین شرکت در حال حاضر اجرای پروژه فیبر نوری در استانهای ایلام، کرمان و سیستان و بلوچستان را در دست کار دارد که به زودی پروژه استان ایلام هم به بهره برداری خواهد رسید.



#های_وب

انتهای خبر

0
0