کوینیت
1399/11/25
12:10
حضور سرمایه‌گذاران سازمانی در بازار بیت‌کوین نشان از تکامل این شبکه دارد

به گفته‌ی مایکل مورو، مدیرعامل یکی از قدیمی‌ترین پلت‌فرم‌های فعال در حوزه‌ی رمزارز، تکامل بیت کوین به یک دارایی امن و وثیقه‌ی قابل قبول باعث شده تا شرکت‌هایی همچون تسلا به سمت آن حرکت کنند

نکات برگزیده مطلب مایکل مورو(Michael Moro) مدیرعامل شرکت توسعه‌ی نرم‌افزار جنسیس گلوبال(Genesis Global) با حضور در یک پادکست که موضوع اصلی آن سرمایه‌گذاری و اقتصاد بود۷ توضیح داد که تکامل بیت کوین به عنوان یک کلاس دارایی قابل اطمینان باعث شده تا شرکت‌های بزرگی همچون تسلا(Tesla) به سمت سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری سوق پیدا کنند. به گفته‌ی وی هشت سال قبل هیچ‌کس حتی تصور نمی‌کرد که سازمان‌ها حتی قصد سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین را داشته باشند، با این حال رشد و تکامل بیت کوین همه چیز را تغییر داد. شایان ذکر است که شرکت گلوبال جنسیس یکی از اولین نام‌های تجاری فعال در حوزه‌ی رمزارزها بود که در سال ۲۰۱۳ کسب و کار وام‌دهی و پلت‌فرم مبادلاتی خود را راه‌اندازی کرد. در آن زمان ارزش هر واحد رمزارز بیت کوین تنها چیزی حدود ۸۰ دلار بود و ام‌تی گاکس(Mt. Gox) و بیت‌استامپ(Bitstamp) تنها صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز در جهان بودند. آقای مایکل مورو(Michael Moro) مدیرعامل شرکت توسعه‌ی نرم‌افزار و فعال حوزه‌ی رمزارز جنسیس گلوبال( Genesis Global ) به تازگی توضیح داده است که روند توسعه‌ی و بلوغ بیت کوین به عنوان یک دارایی، به شرکت تسلا اجازه داده است تا ماه گذشته ۱/۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام دهد.


وی با حضور در یک پادکست که موضوع اصلی آن سرمایه‌گذاری و اقتصاد بود، اظهار داشت که «تکامل این کلاس دارایی و زیرساخت‌های قابل اطمینان آن باعث شده تا شرکت خودروسازی تسلا( Tesla ) به سمت سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری سوق پیدا کند».


آقای مورو در ادامه‌ی صحبت‌های اعتراف کرد که سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری شرکت تسلا در حوزه‌ی رمزارزها هشت سال قبل در چنین روزی کاملا بی‌اساس و بعید به نظر می‌رسید. طبق صحبت‌های آقای مایکل موور «در آن زمان، اگر شما اعلام می‌کردید که شرکت تسلا یا یک شرکت بزرگ قصد سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین و اضافه کردن این رمزارز به ترازنامه‌ی خود را دارد، هیچ‌کس حرف شما را باور نمی‌کرد. شاید در آن زمان مواردی همچون شرکت‌های فعال حوزه‌ی تجارت، مدیریت دارایی و صندوق‌های نقدینگی را در ذهن داشتید، اما مطمئنا شرکت‌های دیگر را به عنوان هدف انتخاب نمی‌کردید».


کریپتو بیت‌لورد بیت کوین BTC

شایان ذکر است که شرکت گلوبال جنسیس یکی از اولین نام‌های تجاری فعال در حوزه‌ی رمزارزها بود که در سال ۲۰۱۳ کسب و کار وام‌دهی و پلت‌فرم مبادلاتی خود را راه‌اندازی کرد. در آن زمان ارزش هر واحد رمزارز بیت کوین تنها چیزی حدود ۸۰ دلار بود و ام‌تی گاکس(Mt. Gox) و بیت‌استامپ(Bitstamp) تنها صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز در جهان بودند. در حال حاضر این شرکت مستقر در شهر نیویورک یکی از بزرگ‌ترین پلت‌فرم‌های مبادلاتی در بازار رمزارز به شمار می‌آید.


یک شرکت فعال حوزه‌ی رمزارز

طبق گزارشات منتشر شده توسط گلوبال جنسیس در رابطه با وضعیت مالی سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰، این شرکت سال گذشته بالغ بر ۴۵ میلیارد دلار تراکنش رمزارزی شامل ۲۰/۷ میلیارد دلار مبادله، ۵/۹ میلیارد دلار مشتقات رمزارزی و ۱۹ میلیارد دلار وام‌دهی داشته است.


در بخش‌های دیگری از این پادکسب که در رابطه با کاتالیزورهای افزایش تقاضا در بازار بیت کوین صحبت می‌شد، آقای مورو اظهار داشت که خرید رمزارز و انجام تراکنش‌های رمزارزی در واقع آخرین قطعه‌ی پازل برای شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران سازمانی به شمار می‌آید.


به گفته‌ی وی اصلی‌ترین و مهم‌ترین مبحثی که تمام سرمایه‌گذاران سازمانی به آن نیاز دارند و همواره آن را درخواست می‌کنند، چیزی نیست جز «آموزش» تا بتوانند تمام روند تراکنش رمزارزی را به راحتی پشت سر بگذارند. مورو اضافه کرد که «آموزش همان چیزیست که ما برای مدت‌ها درگیر آن بوده‌ایم».


سرمایه‌گذاران سازمانی می‌آیند

طبق صحبت‌های او، در بین شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران سازمانی اکنون یک رویکرد جدید شکل گرفته است که به واسطه‌ی آن تمرکز بر روی بیت کوین به عنوان یک وثیقه یا تضمین قابل قبول، افزایش یافته است.


مایکل مورو همچنین توضیح داد که:


بیت کوین BTC Bitcoin مایکل مورو Michael Moro

بخش عمده‌ای از تجارت حوزه‌ی اعطاء وام در حال حاضر مربوط به ارسال بیت کوین‌هایی است که شرکت‌ها به عنوان وثیقه خریداری می‌کنند و در برابر آن دلار آمریکا دریافت می‌کنند. ایده‌ی کلی این است که رمزارز بیت کوین یک وثیقه‌ی جدید بسیار خوب است. Michael Moro


این صحبت‌های آقای مورو با روند رشد شرکت‌های اعطاء وام فعال در حوزه‌ی رمزارز همخوانی کامل دارد، زیرا در حال حاضر شاهد ظهور شرکت‌های فعال در این حوزه هستیم از جمله مواردی همچون بلاک‌فای(BlockFi)، نکسو(Nexo) و شبکه‌ی سلسیوس(Celsius Network) که سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته‌اند.


نظر شما در رابطه با صحبت‌های مدیرعامل شرکت جنسیس گلوبال چیست؟ آیا بیت کوین به تکامل رسیده و از این پس شاهد افزایش سطح ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار خواهیم بود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.


انتهای خبر

0
0