اخبار اکس نوین
1400/06/28
08:32
پیشنهاد ۱۰۰ سال پیش هنری فورد برای ساخت ارز مبتنی بر انرژی

اکس نوین: به نظر می‌رسد بیت کوین با تعریف ارز با پشتوانه انرژی که توسط هنری فورد، مخترع مشهور آمریکایی ارائه‌شده مطابقت داشته باشد. در سال ۱۹۲۱، هنری فورد، صنعتگر آمریکایی ساخت ارز مبتنی بر انرژی را پیشنهاد کرد که به عقیده وی، می‌توانست پایه و اساس یک سیستم پولی جدید باشد؛ سیستم مالی که شباهت‌های قابل‌توجهی با میراث ساتوشی ناکاموتو دارد. پیش‌بینی هنری فورد برای ساخت ارز مبتنی بر انرژی در تاریخ ۴ دسامبر ۱۹۲۱، روزنامه نیویورک تریبون مقاله‌ای را منتشر کرد که دیدگاه هنری فورد در رابطه با جایگزینی طلا با ارز مبتنی بر انرژی را نشان می‌داد. ارزی که وی معتقد بود می‌توانست تسلط نخبگان بانکی بر…

اکس نوین : به نظر می‌رسد بیت کوین با تعریف ارز با پشتوانه انرژی که توسط هنری فورد، مخترع مشهور آمریکایی ارائه‌شده مطابقت داشته باشد. در سال ۱۹۲۱، هنری فورد، صنعتگر آمریکایی ساخت ارز مبتنی بر انرژی را پیشنهاد کرد که به عقیده وی، می‌توانست پایه و اساس یک سیستم پولی جدید باشد؛ سیستم مالی که شباهت‌های قابل‌توجهی با میراث ساتوشی ناکاموتو دارد.


در تاریخ ۴ دسامبر ۱۹۲۱، روزنامه نیویورک تریبون مقاله‌ای را منتشر کرد که دیدگاه هنری فورد در رابطه با جایگزینی طلا با ارز مبتنی بر انرژی را نشان می‌داد. ارزی که وی معتقد بود می‌توانست تسلط نخبگان بانکی بر ثروت جهانی را از بین ببرد و در نهایت به جنگ پایان بدهد. وی قصد داشت تا این کار را با ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه جهان و سیستم ارزی جدیدی مبتنی بر واحدهای قدرت انجام دهد.


بنیان‌گذار شرکت فورد در گفتگویی با این روزنامه گفت:


در سیستم ارزی انرژی، استاندارد مقدار مشخصی از انرژی است که به مدت یک ساعت اعمال می‌شود و معادل یک دلار است. این تنها یک مورد از تفکر و محاسبه برحسب چیزهایی است که گروه بانکی بین‌المللی برای ما تعیین کرده و ما آن‌قدر عادت کرده‌ایم که تصور می‌کنیم هیچ استاندارد مطلوب دیگری وجود ندارد.


اگرچه فورد در تحقق دیدگاه خود چندان موفق نبود و نتوانست ارزی مبتنی بر انرژی بسازد، ظاهرا یک قرن بعد بیت کوین این ایده را محقق کرد. از سال ۲۰۰۹ تا بدین جای کار بیش از ۱۸.۸ میلیون واحد بیت کوین از طریق استخراج ایجاد شده است؛ فرایندی که برای حل مسائل پیچیده ریاضی به قدرت پردازشی کامپیوترها نیاز دارد.


فورد در رابطه با رابطه میان طلا و جنگ اظهار داشت:


شر اصلی طلا در رابطه با جنگ این است که می‌توان آن را کنترل کرد. کنترل را حذف کن و به جنگ پایان بده.


برخی از طرفداران بیت کوین بر این باورند که اصولی که این ارز بر پایه آن بنا شده می‌تواند با کاهش توانایی دولت‌ها در ایجاد تورم، جنگ را از بین ببرد. درحالی‌که استاندارد طلا ممکن است بر کنترل تورم نقش داشته باشد، اما همان‌طور که فورد توضیح داد، بانکداران بین‌المللی بخش عمده‌ای از شمش‌ها را در اختیار دارند که این فرایند کنترل و انباشت کالاهای گران‌بها به جنگ ختم می‌شود.


ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۱۹۷۱ باقی‌مانده استاندارد طلا را رها کرد و اظهار داشت که دولتش به‌طور موقت قابلیت تبدیل دلار و شمش را به حالت تعلیق درمی‌آورد. استاندارد شبه طلا تا ۱۹۷۳ ادامه داشت و پس از آن تا ۱۹۷۶ ارتباط میان دلار و طلا از بین رفت.


مقاله نیویورک تریبون روز شنبه در شبکه اجتماعی ردیت منتشر شد و کاربران استقبال زیادی از آن کردند. در حالی که ساتوشی ناکاموتو در پست‌های خود هرگز از هنری فورد نام نبرده بود، برخی کاربران ردیت گمان کردند که ممکن است خالق بیت کوین تحت تاثیر این مخترع قرار گرفته باشد. برخی دیگر به شوخی گفتند ناکاموتو در واقع تناسخ فورد بوده و اکنون رویای وی را محقق کرده است.


منبع cointelegraph


انتهای خبر

0
0