بورس پرس
1402/11/14
01:38
سود تلفیقی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی "فارس" و ۲۰ میلیارد دلار پروژه

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اعلام سود تلفیقی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی، گفت: ۲۰ میلیارد دلار پروژه بدون استفاده از فاینانس و با تکیه بر منابع داخلی در دست "فارس" است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علی عسکری در جریان بازدید مسئولان و مدیران بازار سرمایه که به همت کانون نهادهای مالی برگزار شد، گفت: این شرکت در تراز جهانی بوده و از رتبه ۳۷ جهانی سال گذشته به رتبه ۲۷ رسیده و با ارزش روز بازار ۱۷۰ هزار هزار میلیارد تومانی، دومین شرکت منطقه و اولین در ایران بشمار می رود.


وی ادامه داد: سود تلفیقی "فارس" هم از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده که به دلیل حضور در سبد سهام عدالت، متعلق به میلیون ها نفر است. در این میان دو شرکت پتروشیمی اروند و بندرامام هم در بورس پذیرش خواهند شد که ۳۰ درصد سهام پتروشیمی بندرامام هم به سهام عدالت تخصیص دارد.


عسکری افزود: این شرکت در حوزه تجارت نیز از خط تحریم ها عبور کرده و قادر به فروش همه محصولات شده و منابع ارزی حاصله را در اختیار بانک مرکزی گذاشته است. علاوه بر این با ساخت داخل ۷۵ درصد قطعات و تجهیزات و ۹۰ درصد کاتالیست ها به خودکفایی رسیده و ۲۰ میلیارد دلار پروژه آن هم بدون استفاده از فاینانس و با تکیه بر منابع داخلی در دست دارد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0