آکادمی هلاکوئی
1400/10/19
00:00
طولانی ترین روند نزولی بیت کوین از سال ۲۰۱۸

بیت کوین برای هفتمین روز متوالی همچنان نزولی…

بیت کوین برای هفتمین روز متوالی همچنان نزولی می باشد و طولانی ترین روند نزولی از سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) را تجربه می کند.


در زمان انتشار این خبر، بیت کوین در حدود ۴۲۰۰۰ دلار معامله می شود که بر اساس قیمت گذاری کوین دسک، ۱.۳ درصد در ۲۴ ساعت گذشته کاهش داشته است. کاهش قیمت بیت کوین اکنون طولانی ترین مدت از زمان نزول از ۳۰ ژوئیه تا ۴ آگوست ۲۰۱۸ (۸ تا ۱۳ مرداد ۱۳۹۷) است.


قیمت از سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور) به زیر ۴۰,۰۰۰ دلار نزول نکرده است. بیت کوین که در سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) راه اندازی شده است، هفته گذشته تولد ۱۳ سالگی خود را جشن گرفت، اما جشن چندانی در آن برگزار نشده بود. تحلیلگران بازار کریپتو اخیرا هشدار داده بودند که بیت کوین ممکن است مستعد فروش شدیدتر باشد، هرچند در اواخر هفته گذشته نشانه هایی مبنی بر تثبیت بازار وجود داشت. ژانویه (دی) معمولا یک ماه ضعیف فصلی برای بیت کوین است، اما امسال به ویژه سخت بوده است، به طوری که بزرگترین رمزارز تا کنون از ابتدای سال ۲۰۲۲ (۱۰ دی) ۱۱درصد کاهش داشته است.


بازار هفته گذشته با انتشار صورتجلسه فدرال رزرو که نشان می داد مقامات بانک مرکزی ایالات متحده شروع به بحث در مورد اینکه آیا باید گام های تهاجمی تر برای مقابله با نرخ تورم که اکنون به بالاترین حد خود در تقریبا چهار دهه اخیر رسیده است، بردارند، متلاطم شده است.


بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌گویند بیت‌کوین در سال‌های اخیر از سیاست‌های پولی بسیار شل و اضطراری فدرال رزرو از زمان شیوع ویروس کرونا به اقتصاد سود برده است، از جمله چاپ بیش از ۴ تریلیون دلار برای تقویت بازارهای سنتی از پا افتاده. بنابراین، معکوس شدن این سیاست ها به عنوان یک باد مخالف تازه برای بیت کوین تلقی می شود.


همچنین روایتی در بازار وجود دارد که بیت کوین مانند یک دارایی پرخطر، مشابه سهام های فناوری، معامله می شود. و چرخش جنگ‌طلبانه فدرال رزرو می‌تواند اشتها برای سرمایه‌گذاری‌های پرخطر و با پاداش بالا را کاهش دهد.


تحلیلگران Coinbase Institutional، یکی از شاخه‌های بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی ایالات متحده، روز جمعه در یک بروزرسانی هفتگی نوشت: “نااطمینانی اقتصاد کلان منجر به اعتقاد نسبتا پایینی از سوی بازیگران بازار شده است.” اکنون این سوال مطرح می شود که قیمت بیت کوین کی و کجا به کف خود می رسد.


تا روز جمعه، قیمت ۳۵ درصد از بالاترین قیمت تاریخی خود کاهش یافته بود. کاهش های قبلی به سطوح نزدیک به ۸۰ درصد رسیده است و ماه ها طول کشید تا بازار بهبود یابد. برخی از گاوها هنوز شرط می‌بندند که بازار در آستانه یک روند صعودی جدید است، اما تحلیلگران شرکت تحقیقاتی سرمایه‌گذاری FundStrat می‌گویند که به نظر می‌رسد بازار تا زمانی که به ۳۹۵۷۰ دلار کاهش یابد، حمایت کمی از قیمت خواهد داشت.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0