بااقتصاد
1400/03/23
16:01
بررسی نماد «شپدیس»/ میزان سودآوری و درآمد شرکت در نیمسال اول و تا پایان ۸ ماهه اول سال

شرکت پتروشیمی پردیس که سال مالی منتهی به شهریور دارد در پایان نیم سال اول سال مالی خود رشد ۱۸۶ درصدی در سود خالص را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، شرکت پتروشیمی پردیس تولید و عرضه کننده محصولات آمونیاک و اوره، مالک بزرگترین مجتمع تولید کننده آمونیاک و اوره درخاورمیانه و نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان می باشد.


حجم بالای تولیدات و فن آوری برتر، هماهنگی با استانداردهای زیست محیطی، سهولت دسترسی به خوراک گاز طبیعی ، خطوط حمل و نقل دریایی و برخورداری از تاسیسات ذخیره سازی و اسکله بارگیری اختصاصی برای صادرات محصول اوره ، از جمله مزیت ها و ویژگی های این مجتمع بوده که چشم انداز روشنی را برای جایگاه این شرکت در بازارهای بین المللی ترسیم می نماید.


همسو با سیاست های توسعه ای کشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و در چارچوب اقدامات صورت گرفته توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی جهت توسعه منطقه ویژه اقتصادی/انرژی پارس جنوبی؛ احداث فاز اول و دوم مجتمع پتروشیمی پردیس به ترتیب در سالهای ۱۳۸۰ و ۱۳۸۳ توسط شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی صورت پذیرفته است.


خوراک هر فاز مجتمع، گاز طبیعی به میزان ۶۷۰ میلیون نرمال متر مکعب و مواد اولیه شرکت شامل گاز خوراک، آب خنک کننده، بخار، برق، UF و کیسه است.



ترکیب سهامداران


شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با ۶۹ درصد و شرکت بازرگانی پتروشیمی با ۱۳ درصد سهامداران عمده شرکت پتروشیمی پردیس به شمار می‌روند.



عملکرد شرکت در ۶ ماهه منتهی به اسفند ۹۹


شپدیس که سال مالی منتهی به شهریور دارد با مجموع درآمد عملیاتی ۸۸۶۶.۸ میلیارد و بهای تمام شده ۳۰۰۵.۲ میلیارد تومان در دوره شش ماهه منتهی به اسفند ۹۹ به ترتیب افزایش ۱۷۵ و ۷۹ درصدی را نسبت به دوره مشابه قبل ثبت کرده است.


باتوجه به آنکه میزان رشد درآمد از بهای تمام شده بیشتر بوده سود ناخالص ۵۸۶۱.۵ میلیارد تومانی شناسایی شده که ۲۷۹ درصد نسبت به دوره مشابه قبل رشد داشته است.


سود خالص در دوره شش ماهه برابر ۵۶۳۱ میلیارد تومان بوده و به ازای هر سهم معتدل ۹۳۸ تومان سود شناسایی شده است؛ میزان سود خالص ۱۸۴ درصد در مقایسه با دوره مشابه قبل بیشتر بوده است.



عملکرد شرکت تا پایان اردیبهشت


شرکت در ۸ ماهه منتهی به اردیبهشت سال جاری با رشد ۱۶۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل ۱۲۱۳۴ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است.


در اردیبهشت ۱۴۶۸.۵ میلیارد تومان فروش را به ثبت رسانده است که ۴ درصد کمتر از میانگین ۷ ماهه بوده است.


مقدار تولید اوره شرکت در اردیبهشت ماه ۲۷۸ هزار تن بوده است که از این مقدار ۲۵۴ هزار تن به فروش رسانده است.


مجموع مقدار فروش اوره شرکت در ۸ ماه از فعالیت خود در سال مالی ۱۴۰۰، بیش از ۲۲۸۷ هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.



انتهای خبر

0
0