رمزارز نیوز
1402/03/04
12:27
جنگ اقتصادی صرافی بایننس با کره شمالی!

صرافی بایننس به طور رسمی به سازمان‌های قانونی آمریکا اعلام کرد ۴.۴ میلیون دلار رمزارزهای مرتبط با گروه‌های… مطالعه مطلب ...

صرافی بایننس به طور رسمی به سازمان‌های قانونی آمریکا اعلام کرد ۴.۴ میلیون دلار رمزارزهای مرتبط با گروه‌های جرایم سایبری کره شمالی را مسدود کرده است. این صرافی مشهور در ۲۵ می در توییتی خبر داد که تیم تحقیقاتی بایننس با کمک سازمان‌های نظارتی و قانونی ایالات متحده تلاش می‌کند تا از فعالیت‌های درآمدزایی غیرقانونی جلوگیری کند.


این شرکت اذعان داشت که بیش از یک سال است که اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از فعالیت‌های حساب‌های مجرمانه شروع کرده است. یکی از مدیران بایننس در مصاحبه با کوین تلگراف به ادامه همکاری‌های مستمر این صرافی با نهادهای قانونی اشاره کرد.


بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) در ۲۳ می نیز نشان‌دهنده تصمیم جدی دولت این کشور برای مبارزه اقتصادی با کره شمالی است. در این بیانیه ۴ نهاد شامل شرکت Chinyong Information Technology Cooperation Company ،Pyongyang University of Automation ،Technical Reconnaissance Bureau و the ۱۱۰th Research Center و همچنین یک فرد به نام کیم سانگ من (Kim Sang Man) به خاطر فعالیت‌های سایبری مخرب تحریم شده‌اند.


به اعتقاد دولت آمریکا درآمد این سازمان‌ها صرف توسعه سلاح‌های غیرقانونی و موشک‌های بالستیک می‌شود. در واقع اعضای این شرکت‌ها از طریق رمزارزها پول‌ها را به کره شمالی منتقل می‌کنند. کیم سانگ من نیز به پرداخت حقوق مجرمان سایبری و اعضای وابسته در چین و روسیه کمک می‌کند. او اخیرا ۲ میلیون دلار ارز دیجیتال برای فروش تجهیزات به کره شمالی دریافت کرده است. دیگر گروه‌های ذکرشده نیز در فعالیت‌هایی مثل هک پل بلاکچین رونین بازی اکسی (Axie Infinity’s Ronin Bridge) و توسعه تاکتیک‌ها و ابزارهای سایبری کره‌شمالی فعالیت داشته‌اند.


چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل بایننس، در اواخر آوریل اعلام کرد که این صرافی ۵.۸ میلیون دلار از دارایی‌های گروه Lazarus را ضبط کرده است. دلیل این کار کسب درآمدهای غیرقانونی ذکر شده است.


انتهای خبر

0
0