سینا سلیمانی
1402/03/25
00:06
🎯#بازار #مهم ✍🏽 بعد از رسیدن نرخ تورم امریکا به سطح 4% ، فدرال ریزرو ترمز افزایش نرخ بهره را کشید و برای اولین بار از ابتدای سال 2022 روند نرخ بهر...

🎯#بازار #مهم



✍🏽 بعد از رسیدن نرخ تورم امریکا به سطح ۴٪ ، فدرال ریزرو ترمز افزایش نرخ بهره را کشید و برای اولین بار از ابتدای سال ۲۰۲۲ روند نرخ بهره فلت شد !


با کاهش نرخ تورم امریکا و رسیدن به سطح ۴٪ فدرال ریزرو تصمیم گرفته تا سیاست های انقباضی خود را تعدیل کند و با اینکه هنوز ۲٪ با رسیدن به نرخ تورم هدف فاصله دارد ،اما ترمز افزایش نرخ بهره را بکشد!



✍🏽 در مطلبی که حدود ۲ ماه قبل در مورد چشم انداز بازار ارائه کردم ، مختصرا پیش بینی شده بود که احتمالا در تابستان اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد ، میتوان انتظار داشت که رشد نرخ بهره متوقف شده و در صورت خوش بینی به تداوم کاهش نرخ تورم امریکا ، میتوان از کوارتر چهارم ۲۰۲۳ یا کوارتر اول ۲۰۲۴ شاهد کاهش نرخ بهره از سوی فدرال ریزرو برای جلوگیری از رکود باشیم که همین اتفاق افتاد و در ابتدای تابستان شاهد فلت شدن روند نرخ بهره هستیم.



✍🏽 این اتفاق برای بازار کامادیتی ها و بازار سرمایه ما اتفاق مهمی هست و کاهش فشار بر کامادیتی ها و رشد قیمتی آنها محرک بسیار مهمی برای بازار ماست.شاخص های بازار سهام امریکا و قیمت کامادیتی ها هم واکنش مثبتی به این اتفاق نشان دادند.



انتهای خبر

0
0