کارگزاری آبان
1400/08/26
13:45
#شدوص بخش از این افزایش ناشی از رشد 19 درصدی فروش شرکت در فصل تابستان در مقایسه با بهار رخ داده است. بهای تمام شده نیز رشد 22 درصدی را تجربه کرده ...

#شدوص


بخش از این افزایش ناشی از رشد ۱۹ درصدی فروش شرکت در فصل تابستان در مقایسه با بهار رخ داده است. بهای تمام شده نیز رشد ۲۲ درصدی را تجربه کرده و در نهایت شاهد رشد ۱۲ درصدی سود ناخالص نسبت به فصل بهار و کاهش حاشیه سود ناخالص از ۲۶ درصد در ۳ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ به ۲۵ درصد در فصل تابستان هستیم.


در فصل تابستان در مقایسه با بهار، شرکت رشد ۹ درصدی تولید و به دنبال آن افزایش ۹ درصدی مقدار فروش دوده داخلی و رشد ۹۲ درصدی مقدار فروش دوده صادراتی را تجربه نموده است. در فصل تابستان، نرخ فروش دوده داخلی حدود ۶ درصد افزایش یافته و به ۷,۹۱۲ ریال به ازای هر کیلو رسیده لیکن نرخ فروش دوده صادراتی از ثبات نسبی برخوردار بوده است و از نرخ ۱۱۲ سنت به ازای هر کیلو در فصل بهار، به نرخ ۱۰۹ سنت به ازای هر کیلو در فصل تابستان رسیده است.


در خصوص بهای تمام شده، دلیل عمده ی رشد، افزایش ۱۴ درصدی هزینه مواد مستقیم و رشد ۲۶ درصدی سربار تولید در فصل تابستان در مقایسه با بهار بوده است.


در فصل تابستان، شاهد رشد ۵ درصدی مقدار انواع روغن مصرفی و نیز افزایش ۹ درصدی نرخ روغن مصرفی هستیم که سبب افزایش هزینه مواد مصرفی گردیده اند.


بخشی از افزایش سود تابستان (۳۲ ریال به ازای هر سهم) به دلیل رشد درآمدهای متفرقه است که عمدتا بابت جریمه تاخیر کیسه فیلترهای خریداری شده از شرکت مهر آذین پویا سهند می باشد.




انتهای خبر

0
0