بورس۲۴
1399/12/09
15:02
«مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری» وارد فرابورس می شود

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

بورس۲۴ : جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.


قرائت گزارش هیئت مدیره / هلدینگ به زودی به بورس می‌آید


در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: این شرکت در سال مورد گزارش خود توانست اقدامات مثبتی در جهت تبدیل به یک هلدینگ مالی بردارد. اقتصاد جهان و قیمت کالاهای کامودیتی آینده خوبی دارد. به همین دلیل این شرکت و پرتفوی این شرکت به نظر بازدهی های خوبی را رقم خواهد زد.


وی ادامه داد: این مجموعه تلاش کرده تا بتواند اقدامات خود را جهت تاسیس شرکت سبد گردانی انجام دهد. از جمله دیگر برنامه های این شرکت در پایان سال مالی ۳۰ آذر ماه ایجاد صندوق قابل معامله صندوق ثروت، مدیریت صندوق مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی، انجام فعالیت های مربوط به پذیرش هلدینگ مالی، انجام مراحل تاسیس شرکت های تامین سرمایه و سبدگردان و تحلیل و بررسی طرح های پیشنهاد شده از سوی شرکت آتیه صبا در خصوص لسزسنگ خودرو و لوازم خانگی است.


وی تاکید کرد: شرکت در سال گذشته در مجموع ۶۸۳۰۶۳۲ میلیون ریال سود از محل خرید و فروش سهام بدست آورده است. ضمن اینکه بهای تمام شده پرتفوی غیر بورسی شرکت ۳۲۴۳۳۷۷ میلیارد ریال است.


مدیرعامل شرکت مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: در سال مورد گزارش شاهد تحقق ۷۲۵ درصدی بودجه بودیم. امیدواریم این رویه طی سال مالی جاری نیز اتفاق بیفتد.


وی خبر داد: این شرکت به زودی در بازار اول فرابورس عرضه خواهد شد. در حال حاضر امیدنامه شرکت در حال بررسی توسط شرکت فرابورس و در مراحل نهایی است.


قرائت گزارش حسابرسی/ اظهار نظر مقبول


در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مقبول را نسبت به صورت های مالی ارائه کرد.


افزایش سرمایه شرکت های گروه اجرایی می‌شود


در پایان رئیس مجمع خاطر نشان کرد: گروه مالی صندوق بازنشستگی کشوری فرآیند پذیرش خود را مدت زیادی است که انجام داده و به زودی وارد فرابورس خواهد شد.


وی ادامه داد: سال مالی ۱۳۹۹ یک سال خیلی مهم برای شرکت بود و شرکت توانست بسیاری از برنامه های خود را عملیاتی نماید. تمامی این اقدامات زمانی انجام شد که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کردیم، تاسیس etf، تلاش برای ایجاد شرکت سبدگردان و تامین سرمایه همه و همه اتفاقات مهمی بود که شرکت را برای تبدیل شدن به یک مجموعه پویا راهنمایی می‌کرد.


این شرکت در نظر دارد تا افزایش سرمایه شرکت های زیر مجموعه را نیز جلو ببرد.


در پایان نیز به ازای هر سهم ۷۰ تومان سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.


انتهای خبر

0
0