کارگزاری آبان
1401/06/05
08:36
شرکت پلیمر آریا ساسول در مرداد ماه مبلغ 21،610 میلیارد ریال فروش گزارش ارائه داده که نسبت به ماه گذشته 20 درصد و نسبت به متوسط مبلغ فروش 4 ماهه اول...

شرکت پلیمر آریا ساسول در مرداد ماه مبلغ ۲۱،۶۱۰ میلیارد ریال فروش گزارش ارائه داده که نسبت به ماه گذشته ۲۰ درصد و نسبت به متوسط مبلغ فروش ۴ ماهه اول سال ۱۷ درصد افت داشته است.


افت ۲۰ درصدی مبلغ فروش مرداد نسبت به ماه گذشته ناشی از کاهش مقدار و نرخ فروش صادراتی پلی اتیلن سبک و سنگین است. مقدار فروش صادراتی پلی اتیلن سبک و سنگین نسبت به ماه گذشته به ترتیب ۱۷ و ۴۴ درصد کمتر بوده است. همچنین در مرداد ماه نرخ فروش صادراتی پلی اتیلن سبک و سنگین به ازای هر تن به ترتیب ۱،۰۳۹ و ۸۸۵ دلار بوده، در حالیکه تیر ماه نرخ فروش هر تن از این ۲ محصول به ترتیب ۱،۱۸۸ و ۹۸۴ دلار گزارش شده است.


علاوه بر کاهش نرخ فروش محصولات صادراتی، تمامی محصولات داخلی نیز نرخ فروش پایین تری نسبت به ماه گذشته را ثبت نموده اند. بطوریکه نرخ فروش داخلی اتیلن، پلی اتیلن سبک و سنگین به ترتیب ۱۴، ۱۰ و ۱۵ درصد نسبت به تیر ماه کاهش داشته اند.


میزان تولید آریا در این ماه ۴ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش را تجربه نموده است.


لازم به توضیح است از تولید مرداد ماه مقدار ۶،۵۰۰ تن پلی اتیلن سنگین باقیمانده که در ماه های آینده شرکت میتواند این موجودی را به فروش رساند.




انتهای خبر

0
0