بتاسهم
1400/01/15
09:21
او درباره علت جابجایی نماد کیسون از بازار پایه زرد به نارنجی و اقدامات انجام شده پیرامون بازگشت این نماد به بازار قبلی گفت: به دلیل تحریم ها و موضو...

او درباره علت جابجایی نماد کیسون از بازار پایه زرد به نارنجی و اقدامات انجام شده پیرامون بازگشت این نماد به بازار قبلی گفت: به دلیل تحریم ها و موضوع کرونا سه مورد از صورتهای مالی حسابرسی نشده کیسون به موقع منتشر نشد و این موضوع سبب شد تا حدود سه ماه قبل نماد کیسون از بازار پایه زرد به نارنجی انتقال یابد. ما در تلاشیم تا نماد کیسون مجددا به تابلوی قبلی بازگردد و با توجه به شرایط کنونی شرکت پیش بینی می کنیم تا در بازنگری پیش رو از سوی فرابورس این جابجایی از تابلوی نارنجی به زرد رخ دهد. البته به دلایل خاص بودن شرایط سال گذشته، در تلاشیم که این انتقال زودتر انجام شود ضمن این که همزمان در تلاش هستیم تا هدفی که در گذشته داشتیم یعنی ارتقا کیسون به بازار اصلی فرابورس را به پیش ببریم تا در صورت موافقت هیئت پذیرش فرابورس نماد کیسون به صورت همزمان به بازار اصلی فرابورس ارتقا یابد.


در ادامه احمدیان به موضوع پذیرش دو شرکت از زیرمجموعه های کیسون در بازار سرمایه اشاره کرد و ابراز داشت: پذیرش دو شرکت از شرکتهای زیرمجموعه کیسون در بازار سرمایه در دست اقدام است. اولی شرکت ویما که یک شرکت تولیدی است. این شرکت هم از لحاظ خالص ارزش دارایی‌ها و هم از لحاظ درآمدزایی و سودآوری از الزامات پذیرش فرابورس برخوردار است و در حال آماده شدن برای پذیرش است. پیش بینی میشود که به زودی درخواست پذیرش آن در بازار فرابورس ارائه گردد.


او اضافه کرد: شرکت دومی که در حال آماده سازی برای پذیرش در بازار فرابورس است شرکت فراسر است. فراسر یک شرکت با ماهیت سرمایه گذاری می‌باشد و اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه آن انجام شده به نحوی که سرمایه این شرکت از خود شرکت کیسون نیز فراتر رفته و به مبلغ ۸۵۰ میلیارد تومان رسیده است. درخواست پذیرش این شرکت به فرابورس داده شده است. در سال گذشته فرابورس پذیرش این شرکت را منوط به متنوع ساختن دارایی های آن کرده بود. این اقدام طی ماه های اخیر صورت گرفته و به نظر می رسد که طی نیمه نخست سال جاری مجددا با شرایط جدید و با صورت مالی جدید که منتهی به پایان سال ۹۹ است درخواست پذیرش آن مطرح شود. این شرکت ویژگی های لازم جهت پذیرش در بازار فرابورس را دارد و انتظار می رود که پس از شرکت ویما درخواست پذیرش آن مجددا ارائه گردد. البته تصمیم نهایی در خصوص پذیرش شرکت‌ها با هیئت پذیرش فرابورس است.


وی در پایان در خصوص روند قیمت سهام کیسون عنوان نمود: در سال گذشته، سهم کیسون مورد اقبال و اعتماد تعداد زیادی از سهامداران و سرمایه‌گذاران قرار گرفت. بطوریکه از ابتدا تا انتهای سال، سهم کیسون حدود ۱۵۰٪ رشد قیمتی داشته است که این میزان بازدهی بیشتر از حدود ۷۴٪ از شرکت‌های بورسی و فرابورسی بوده است. پیش‌بینی می‌کنیم که این روند در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه داشته باشد.


احمدیان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعات موجود در خصوص خالص ارزش دارایی‌ها و همچنین چشم‌انداز درآمدها و جریان وجه نقد آتی شرکت، قیمت فعلی سهم کیسون پایین‌تر از ارزش ذاتی آن است و اراده شرکت نیز بر آن است تا با ارائه و افشای اطلاعات صحیح و به موقع به بازار سرمایه، بستری فراهم گردد تا قیمت سهم کیسون به ارزش ذاتی خود نزدیک شود.



انتهای خبر

0
0