آکادمی هلاکوئی
1400/04/02
12:18
پلتفرم معاملاتی بکت از صدور کارت اعتباری ارزهای رمزنگاری شده خود خبر داد

پلتفرم معاملاتی بکت (Bakkt) که در اصل شرکت…

پلتفرم معاملاتی بکت (Bakkt) که در اصل شرکت تابعه اینترکانتیننتال اکسچنج (Intercontinental Exchange) می باشد، از عرضه یک کارت اعتباری خبر داده است که به مشتریان اجازه می دهد برای خرید از خرده فروشی ها از ارزهای رمزنگاری استفاده کنند.


در اطلاعیه روز سه شنبه این شرکت آمده است که این کارت اعتباری کاملا مجازی که با مجوز ویزا صادر می شود، برای خرید آنلاین و خرید از فروشگاه های فیزیکی قابل استفاده است. دارندگان این کارت می توانند بدون اینکه منتظر تبدیل شدن ارز رمزنگاری شده به ارز فیات بمانند، از حساب های بکت خود با بیت کوین (BTC) هزینه مورد نظر را پرداخت کنند.


ساتن بانک (Sutton Bank) که یکی از اعضای شرکت بیمه سپرده فدرال است، این کارت اعتباری را بر اساس مجوز Visa صادر می کند. پلتفرم بکت با فروش بیت کوین با قیمتی بالاتر از نرخ فعلی بازار از پرداخت کارمزد تراکنش ها توسط کاربران جلوگیری می کند. به گفته این شرکت، این تفاوت قیمت تا پایان سال ۲۰۲۱ بیشتر از ۱.۵٪ نخواهد بود.


لازم به یادآوری است که ماه مارس گذشته (اسفند ۹۹) بکت اعلام کرد که یک برنامه پرداخت دیجیتال راه اندازی می کند که به مشتریان آن اجازه می دهد از BTC و سایر ارزهای رمزپایه برای خرید استفاده کنند.


امسال همزمان با رشد صنعت رمزنگاری و افزایش آگاهی عموم از این صنعت، بسیاری از صرافی ها و بازارهای دارایی های دیجیتال کارت های اعتباری رمزنگاری شده خود را راه اندازی کرده اند. برای مثال، BitPay در ماه فوریه (بهمن ۹۹) اعلام کرد که یک مسترکارت رمزنگاری با پشتیبانی از شش رمزارز را روانه بازار می کند، در حالی که ویزا کارت صادر شده توسط Crypto.com به کاربران اجازه می دهد حساب های خود را با بیش از ۱۰۰ ارز رمزپایه پر کنند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0