آکادمی هلاکوئی
1400/10/30
10:10
تحلیل تکنیکال اتریوم؛ پنج شنبه ۳۰ دی

اتریوم نتوانست مواضع خود را بالاتر از تراز…

اتریوم نتوانست مواضع خود را بالاتر از تراز ۳۲۰۰ دلار حفظ کند و روند نزول خود را تا زیر منطقه حمایتی ۳۱۲۰ دلاری ادامه داد، سطح ۳۰۸۰ دلار را شکست و به زیر میانگین متحرک ساده ۱۰۰ (یک ساعته) رسید.


پس از تشکیل پایین ترین سطح قیمت نزدیک به تراز ۳۰۵۰ دلار به مرحله اصلاح وارد شد. پس از شکل گیری یک موج بهبود جزئی بالای سطح ۳۱۰۰ دلار، قیمت اتر به بالای سطح فیبوی اصلاحی ۵۰٪ حرکت نزولی سقف نوسانی ۳۱۹۵ دلار به کف ۳۰۵۰ دلاری صعود کرد. ولی افتی جزئی قیمت را به سطح فعلی آن یعنی ۳۱۴۱ دلار کشاند.


نمودار اتر 5 - تحلیل تکنیکال اتریوم؛ پنج شنبه 30 دی

دلار در نمودار ساعتی جفت ارز ETH/USD نیز یک خط روند نزولی کلیدی با مقاومتی نزدیک به ۳۱۴۰ در حال شکل گیری است. این خط روند در نزدیکی سطح فیبوی اصلاحی ۶۱.۸٪ حرکت نزولی ۳۱۹۵ دلار به ۳۰۵۰ دلار واقع است.


در صورت شکست صعودی بالای این خط روند، قیمت می تواند به سمت منطقه مقاومت ۳۱۹۰ دلار و میانگین متحرک ساده ساعتی ۱۰۰ حرکت کند. در این حالت، مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۳۲۰۰ دلار پیش روی گاوها قرار می گیرد که در صورت شکسته شدن، احتمال می رود با افزایش شتاب صعودی حرکت، قیمت در کوتاه مدت تا مرز ۳۳۰۰ دلار افزایش یابد.


ولی اگر اتریوم نتواند برخلاف این سناریو، بالاتر از سطح ۳۱۵۰ دلار حرکت قدرتمندی را آغاز کند، به حرکت ریزشی خود ادامه داده و نزدیک به سطح ۳۰۸۰ دلار به نزدیک ترین حمایت خود برخورد می کند.


در حال حاضر، اولین حمایت اصلی نزدیک به سطح ۳۰۵۰ دلار شکل می گیرد. شکستن نزولی زیر سطح ۳۰۵۰ دلار ممکن است جرقه ای برای حرکت به زیر سطح ۳۰۰۰ دلار باشد. در این حالت، حمایت بعدی نزدیک منطقه ۲۸۸۰ دلاری به کمک گاوها می آید. هرگونه کاهش بیشتر می تواند قیمت را به سطح ۲۷۵۰ دلار برساند.


اندیکاتورهای تکنیکال


MACD ساعتی برای جفت ارز ETH/USD در منطقه نزولی شتاب خود را از دست می دهد.


RSI ساعتی برای جفت ارز ETH/USD اکنون نزدیک سطح ۵۰ است.


حمایت اصلی: ۳۰۵۰ دلار


مقاومت اصلی: ۳۱۹۰ دلار


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: newsbtc


انتهای خبر

0
0