کوینیت
1399/11/21
22:26
بیت کوین گرگ وال‌استریت را غافلگیر کرد

جوردن بلفورت(Jordan Belfort) در مصاحبه‌ی اخیر خود اظهار داشت که رالی صعودی بیت کوین را انتظار نداشته و به اشتباه خود در ارزیابی این دارایی اعتراف کرد

نکات برگزیده مطلب امروزه بازدهی چشمگیر بیت کوین به عنوان یک دارایی نوظهور بر کسی پوشیده نیست به‌طوری که تغییرات قیمت این دارایی بسیاری از سرمایه‌گذاران کهنه‌کار بازارهای مالی را نیز غافلگیر کرده است. جوردن بلفورت(Jordan Belfort) که با عنوان گرگ وال‌استریت شناخته می‌شود، در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرد که بازگشت بیت کوین از سقوط سال ۲۰۱۷ و عملکرد چشمگیر پس از آن را انتظار نداشته است.

بیت کوین از دیدگاه گرگ وال استریت

جوردن بلفورت(Jordan Belfort) که به دلیل فریبکاری در بازار سهام آمریکا به گرگ وال استریت شهرت یافته است، در مصاحبه‌ی اخیر خود از عملکرد چشمگیر بیت کوین به عنوان یک دارایی نوظهور ابراز شگفتی کرده است.


وی در مصاحبه با برنامه‌ی پادکست فلگرنت ۲(Flagrant ۲) اظهار داشت که سقوط بیت کوین را در سال ۲۰۱۷ میلادی به درستی پیش‌بینی کرده بود اما صعود چشمگیر بیت کوین را انتظار نداشته است. وی اظهار داشت:


زمانی که برای نخستین مرتبه با بیت کوین مواجه شدم، نوآوری بسیار جذاب و فوق‌العاده‌ای به‌نظر می‌رسید. زمانی که قیمت بیت کوین به ۱۷-۲۰ هزار دلار رسید، هشدار خروج از این دارایی نیز به صدا درآمد و من زمان سقوط بیت کوین را به درستی تشخیص دادم. من فکر می‌کردم که پس از سقوط بیت کوین از بین خواهد رفت و باز نخواهد گشت اما این اتفاق نیفتاد. زیرا تعداد زیادی از مردم به بیت کوین اعتقاد داشتند. Jordan Belfort


بیت کوین و سهام شرکت گیم‌استاپ بایکدیگر تفاوت دارند

بلفورت شاخص‌های بنیادین بیت کوین و سهام شرکت گیم‌استاپ (GameStop) را نیز مورد بررسی قرار داده است. وی اظهار داشت که این دو دارایی از نظر حجم عرضه و پویایی با یکدیگر تفاوت دارند و کمیابی بیت کوین را به عنوان عامل کلیدی برای تعیین قیمت این دارایی ارزیابی کرده است.»


بیت کوین و سهام گیم‌استاپ با یکدیگر تفاوت چشمگیری دارند و تلاش مردم برای ایجاد ارتباط در میان این دو دارایی اشتباه است. Jordan Belfort


از نظر وی در نهایت مقداری محدودی از بیت کوین به کمک مدل پیچیده‌ی ایجاد شده و در دسترس مردم قرار خواهد گرفت که کمیابی این دارایی را موجب می‌گردد. از نظر تئوری امکان انتشار سهام گیم‌استاپ به‌طور نامحدود وجود دارد. در حقیقت امکان انتشار تعداد نامحدودی از سهام این شرکت وجود دارد و در نتیجه محدودیتی برای عرضه‌ی سهام گیم‌استاپ وجود ندارد. بلفورت افزود:


قانون ساده‌ی عرضه و تقاضا موجب تعیین قیمت بیت کوین می‌شود، اگر ما این دارایی را ارزشمند بدانیم واقعا ارزش پیدا می‌کند. Jordan Belfort


به‌نظر می‌رسد که گذشت زمان دیدگاه گرگ وال‌استریت را نیز نسبت به بیت کوین تغییر داده است. وی در سال ۲۰۱۸ اظهار داشت که سرمایه‌گذاران بیت کوین شستشوی مغزی شده‌اند.


نظر شما نسبت به اظهارات اخیر گرگ وال‌استریت نسبت به بیت کوین چیست؟ آیا بیت کوین مورد توجه سرمایه‌گذاران کهنه‌کار قرار گرفته است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.


انتهای خبر

0
0