بورس پرس
1402/10/10
13:19
صندوق درآمد ثابت افران بزرگترین صندوق ETF حقیقی بازار سرمایه شد

صندوق درآمد ثابت افران با اعتماد بیش از ۶۱ هزار نفر، بیشترین سرمایه‌گذار حقیقی و خرد در صندوق‌های ETF بازار سرمایه را در اختیار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، صندوق درآمد‌ثابت افران از صندوق‌های تحت مدیریت شرکت ترنج است که طی ۴ سال فعالیت دستاورد‌های مهمی مانند جذب بیشترین سرمایه‌گذار حقیقی، تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی، نقد‌شوندگی بالا، بازدهی هموار و کم‌ریسک را کسب کرده است.


صندوق درآمد‌ثابت افران رکورد دار جذب بیشترین سرمایه‌گذار حقیقی


سرمایه‌گذاران صندوق درآمد ثابت افران از اشخاص حقیقی با مبلغ یک میلیون تومان تا اشخاص حقوقی و شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ با مبالغ چند صد میلیاردی را شامل می‌شود. این صندوق اکنون بیش از ۶۱ هزار سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی فعال دارد. بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز حداقل یکبار واحد‌های صندوق‌های افران را خریداری کردند.


علت استقبال سرمایه‌گذاران حقیقی و خرد به مزیت‌های رقابتی این صندوق یعنی بازدهی روز‌شمار و هموار، نقدشوندگی بالا و مدیریت ریسک اصولی صندوق درآمد ثابت افران باز می‌گردد.


مشارکت افران در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی


صندوق درآمد ثابت افران به‌عنوان بزرگترین صندوق حقیقی ETF بورس طی یک سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان از منابع را صرف پروژه‌های تامین مالی شرکت‌هایی مانند توسعه اعتماد مبین، فولاد سیرجان، شرکت اکتوورکو، لوازم خانگی مادیران، صنایع الکترونیک مادیران، تولیدی شهر فرش ایرانیان و... کرده است .


بازدهی یا سود صندوق درآمد ثابت افران


صندوق‌های درآمد ثابت جزو کم ریسک‌ترین صندوق‌های بازار سرمایه هستند. این صندوق‌ها بازدهی حدودی ۱۵ تا ۲۸ درصدی سالانه دارند. صندوق درآمد ثابت افران همیشه جزو ۱۰ صندوق برتر بازار سرمایه ایران از نظر بازدهی بوده که طی یک سال منتهی به ۱۰ دی بازدهی ۲۸.۲ درصد داشت.


بازدهی "افران" هموار و روز شمار است یعنی این صندوق هر روز درصد مشخصی سود می‌سازد که با روزهای دیگر یکسان است و این مزیت امکان سرمایه‌گذاری حتی برای چند روز را فراهم می‌کند .


نقدشوندگی و ارزش معاملات صندوق افران


افران در مقاطع مختلف جزو ۲ نماد برتر بورس و فرابورس از نظر میانگین ارزش معاملات است و این یعنی نقد شوندگی آن بالا است. صندوق افران در بسیاری از روزها برترین نماد برتر بورس و فرابورس از نظر ارزش معاملات است و این یعنی سرمایه گذاران این صندوق از بالاترین میزان نقدشوندگی بهره مند می شوند .


صندوق درآمد ثابت افران به واسطه بازارگردانی فعال نقدشوندگی بالایی دارد. "افران" همواره ۵۰۰ میلیارد تومان سفارش خرید انباشته دارد که این میزان همیشه توسط بازارگردان حفظ می‌شود. به زبان ساده در این صندوق صف فروش شکل نمی‌گیرد و در لحظه نقد می‌شود.


حجم دارایی تحت مدیریت صندوق درآمد ثابت افران چه میزان است؟


حجم دارایی تحت مدیریت نشان از اعتماد سهامداران به یک صندوق سرمایه‌گذاری است، صندوق درآمد ثابت افران ۱۵ هزار میلیارد تومان دارایی دارد که بیشترین حجم دارایی تحت مدیریت در صندوق‌های درآمد ثابت بورس است.


چگونه در صندوق درآمد ثابت افران سرمایه‌گذاری کنیم؟


صندوق درآمد‌ثابت افران از نوع قابل معامله یا ETF است که نماد آن در تابلوی معاملات بورس درج شده است. علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌توانند از طریق سامانه‌های معاملاتی تمامی کارگزاری‌های بورسی با جستجوی نماد "افران" واحدهای این صندوق را خریداری کنند.


این صندوق از صندوق‌های مجموعه مشاور سرمایه‌گذاری ترنج است که ۸ صندوق سرمایه‌گذاری در انواع مختلف سهامی، مختلط، درآمد ثابت، جسورانه، بازارگردانی و صندوق در صندوق را در بازار سرمایه مدیریت می‌کند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان سرمایه‌گذاری می‌توانند به صفحه صندوق درآمد‌ثابت افران مراجعه کنند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0