بورس۲۴
1402/12/02
12:45
رقابت برای خرید ورق گالوانیزه «فجر»، پس از ۹ ماه

بورس ۲۴: فولاد امیرکبیر کاشان (فجر)، ۲ هزار تن ورق گالوانیزه را با قیمت پایه عرضه ، ۴۰۹,۴۳۱ (کیلو/ریال) و قیمت پایانی ۴۴۹,۱۴۶ (کیلو/ریال) عرضه کرد ، که این معامله با ۹.۷ درصد رقابت همراه بود. تقاضا در این محصول در تاریخ ۱ اسفند ماه ۵۳۰۰ تن بوده که همین باعث افزایش قیمت شده است .

بورس۲۴ : فولاد امیرکبیر کاشان (فجر)، ۲ هزار تن ورق گالوانیزه را با قیمت پایه عرضه ، ۴۰۹,۴۳۱ (کیلو/ریال) و قیمت پایانی ۴۴۹,۱۴۶ (کیلو/ریال) عرضه کرد ، که این معامله با ۹.۷ درصد رقابت همراه بود، تقاضا در این محصول در تاریخ ۱ اسفند ماه ۵۳۰۰ تن بوده است که همین باعث افزایش قیمت شده است .


در نمودار زیر ، همان طور که مشاهده می شود ، درصد رقابت در این محصول ، در چند ماه گذشته صفر درصد بوده است و کمتر از اردیبهشت ماه که اوج قیمت میانگین را داشته، معامله شده است و در معامله گذشته رشد خوبی را به خود دیده است . میانگین قیمت در اسفند ماه نسبت به میانگین قیمت در بهمن ماه ۱۱.۸ درصد رشد به خود دیده است .


معاملات فولاد امیرکبیر کاشان ، در بورس کالا حاکی از آن است که ، فجر در بهمن ماه گزارش ماهانه بسیار خوبی را خواهد داد. این طور به نظر می رسد که اگر تا آخر اسفند ماه ، رشد و رقابت قیمتی در این محصول بالا باشد ، در گزارش زمستان این شرکت ، شاهد رشد در سودآوری شرکت باشیم. با توجه به فروش های دی و بهمن شرکت در بورس کالا ، مبلغ فروش شرکت در بهمن و اسفند بالا ارزیابی می شود ، با این ترتیب ، می توان نتیجه گرفت که فروش فصلی شرکت در زمستان باید بالای ۱۱۰۰ میلیارد تومان باشد . فجر از سهم های بنیادی است و پتانسیل رشد خوبی دارد .


1
2
3
انتهای خبر

0
0