بورس نیوز
1402/08/06
13:40
بیش از ۶۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

بررسی معاملات هفتگی بازار قرارداد‌های آتی در بورس کالا نشان می‌دهد ۶۶ هزار و ۷۴ قرارداد به ارزش ۶۳۳ میلیارد تومان در هفته اول آبان منعقد شد.

به گزارش بورس نیوز ، بررسی معاملات هفتگی بازار قرارداد‌های آتی در بورس کالای ایران نشان می‌دهد ۶۶ هزار و ۷۴ قرارداد به ارزش ۶۳۳ میلیارد تومان در هفته اول آبان منعقد شد که از نظر حجم با رشد ۶ درصدی همراه بود. قرارداد آتی زعفران به لحاظ حجم و ارزش معاملات رتبه نخست بازار قرارداد‌های آتی را به دست آوردند.


به گزارش کالاخبر، ۶۶ هزار و ۷۴ قرارداد آتی به ارزش ۶۳۲ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۵ آبان منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قرارداد‌های آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۵۳ هزار و ۱۲ قرارداد به ارزش ۳۲۹ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان برای ۳ موعد تحویلی آبان و اسفند ۱۴۰۲ و اردیهبشت ۱۴۰۳ بود.


در این مدت همچنین ۱۰ هزار و ۵۶۵ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۲۹۲ میلیارد و ۷۰۳ تومان منعقد شد. این تعداد قرارداد در ۵ موعد تحویلی آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین، خرداد و مرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۵ آبان منعقد شد.


شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۲ هزار و ۲۹۹ قرارداد به ارزش ۹ میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان در ۶ موعد تحویل ۲۹ مهر، ۳۰ آبان، ۲۸ آذر و ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ و ۳۱ اردیبهشت و ۳۱ تیر ۱۴۰۳ بود.


نقره هم با انعقاد ۱۶۳ قرارداد به ارزش بیش از ۶۹۹ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی آبان، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.


پسته بادامی نیز به عنوان دارایی جدید این بازار با معامله ۳۵ قرارداد شاهد ثبت ارزش ۱۵۲ میلیون تومانی برای دو موعد تحویل آذر و بهمن ۱۴۰۲ بود.


زعفران با سهم ۸۰ درصدی در حجم و ۵۲ درصدی از ارزش کل معاملات قرارداد‌های آتی از نظر حجم و ارزش در جایگاه اول ایستاد.


سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۱۶ درصد و از ارزش ۴۶ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم و ارزش جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.


شمش طلا هم سهم ۴ درصدی در حجم و ۲ درصدی در ارزش معاملات داشت.


انتهای خبر

0
0