بورس۲۴
1402/12/20
11:39
اعلام طرح های مهم کگل در مجمع روز گذشته

بورس ۲۴ - مجمع عمومی فوق العاده شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با حضور ۸۰.۷۵ درصد سهامداران برگزار شد...

بورس۲۴ : مجمع عمومی فوق العاده شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با حضور ۸۰.۷۵ درصد سهامداران برگزار شد.


هیات رئیسه مجمع:


محمدحسین قائمی راد به‌عنوان رئیس مجمع


سیدمحمدجواد فرهانیان به‌عنوان ناظرمجمع


مرتضی شبانی به‌عنوان ناظرمجمع


محمود زیدآبادی نژاد به‌عنوان منشی مجمع


ایمان عتیقی مدیر عامل شرکت در مجمع گفت: این افزایش سرمایه در راستای اجرای طرح‌های توسعه زیرمجموعه، افزایش سرمایه شرکت‌های زیر مجموعه و خرید سنگ‌آهن انجام می‌شود.


طرح های مهم کگل


وی در خصوص پروژه های شرکت گفت::یکی از دو خط مگامدول فولاد، فرودین ماه سال آینده و پروژه کیفیت خطوط یک یا دو سال آینده به بهره‌بردای می‌رسد. مگامدول ۲ با توجه به تحریم‌ها با حدود ۵درصد تاخیر در حال انجام است و فکر می‌کنیم که برج دو یا سه به سایت برسد.


عتیقی افزود: پروژه احیا جهان فولاد طی ۳۰ ماه به بهره‌برداری می‌رسد. تست سرد این مجموعه انجام شده که پیش‌بینی می‌کنیم که انتهای فروردین ماه به بهره‌برداری برسد و از منظر سود تغییر زیادی در این مجموعه داشته باشیم. همچنین در سال ۱۴۰۴ پروژه ورق به بهرداری می‌رسد.


به گفته وی، آماده‌سازی معدن برای جلوگیری از کمبود سنگ پروژه‌های فولادی از مهم‌ترین پروژه های اجرایی در منطقه گل‌گهر هستند.


وی با اشاره به وضعیت تولید شرکت گفت: ۶۶درصد درآمد شرکت از محل افزایش تولید در واحدهای مختلف افزایش پیدا کرده ،همچنین ۱۵هزار میلیارد تومان خرید سالانه سنگ‌آهن مجموعه بوده است.


وی در پاسخ یکی از سهامداران در خصوص حق انتفاع معادن گفت: حق انتفاع در مجلس افزایش یافته که نمایندگان زیادی را به مجلس فرستادیم که موفق شدیم بخشی را کاهش بدهیم. در حال پیگیری هستیم که این مبالغ در سال آینده کم شود و در بودجه به عنوان درآمد درج نشود. در این راستانیز، معادن نامه‌ای را به وزیر اقتصاد ارسال کرده اند.


محمود زید آبادی ، مدیر مالی و اقتصادی گل گهر در خصوص حمایت از سهم گفت: ۲۲۰۰ میلیارد تومان از سهم حمایت کردیم. سال آینده با رقم بالاتری از سهم حمایت می‌کنیم. اعتقاد داریم که به‌واسطه پروژه‌های خوب زیرمجموعه‌ها، سال ۱۴۰۳ با افزایش تولید شرکت به اوج برسد.


عتیقی گفت: خوراک گکل حدود ۶۰درصد از حوزه خود کگل و مجموعه‌ها تامین می‌شود. ۳۰درصد از کگهر و باقی از سایرین تامین می‌شود.


تجدید نداریم


عتیقی در پاسخ به پرسش سهامداران گفت : تجدید ارزیابی در دستور کار نداریم.تجدید ارزیابی شرکت های بزرگ پیچیدگی هایی دارد که باید حل شود.برخی از شرکت های بزرگ که کار تجدید را استارت زده بودند الان به مشکل برخورد کرده اند.


عرضه توسعه آهن و فولاد گل‌گهر به زودی


وی افزود: عرضه اولیه شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در دستور کار است ، اما الان زمان خوبی برای این کار نیست.شرکت مزبور یکی از شرکت های خاص کشور است و ما این شرکت لوکس خود را در مقطع کنونی که بورس اوضاع مناسبی ندارد عرضه نمی کنیم.


در پایان، مطرح شد که، شرکت ۲۲هزار میلیارد تومان طرح توجیهی افزایش سرمایه دارد که ۵هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه از محل سود انباشته انجام شد که با معافیت مالیاتی از این محل، حداقل ۵۰۰ تا هزار میلیارد تومان به نفع شرکت می‌شود. برای معافیت از این محل باید افزایش سرمایه قبل از پایان سال به ثبت برسد.


با توجه به افزایش سرمایه زیرمجموعه‌ها، مجمع مصوب کرد که همه افزایش سرمایه به مبلغ ۱۰هزار میلیارد تومان باشد و ۵هزار میلیارد تومان دیگر هم از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران تصویب شد.


شرکت عنوان کرد که اختلاف بین طرح توجیهی که ۱۲ میلیارد تومان می شود، از مطالبات سود سهامداران عمده در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ تامین خواهد شد و شرکت در پی راهکارهایی برای تامین این کمبود است.


اخذ تسهیلات و انتشار اوراق را هم بررسی خواهیم کرد که حدود ۲هزار میلیارد تومان را برای جهان فولاد تامین خواهد کرد.


انتهای خبر

0
0