بورس پرس
1400/06/17
10:34
زمان معامله و گشایش پتروشیمی۶۵۰ میلیاردی بعد انتقال به بازار دوم فرابورس

نماد پتروشیمی تخت جمشید که با ارتقا از تابلو زرد بازار پایه به بازار دوم فرابورس منتقل شده از یکشنبه هفته آینده گشایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محسن اشعری زاد سرپرست مدیریت عملیات بازار شرکت فرابورس به استناد پذیرش سهام شرکت پتروشیمی تخت جمشید در ۳۰ خرداد توسط هیات پذیرش اعلام کرد: نماد این شرکت روز یکشنبه ۲۱ شهریور در بازار دوم این بورس گشایش می یابد.


با توجه به اینکه قابلیت معامله سهام شرکت فوق منوط به تعیین کارگزار ناظر است، مقتضی است کارگزاران عضو فرابورس نسبت به تعیین کارگزار ناظر برای مشتریان در سامانه معاملاتی حداکثر تا پایان روز شنبه ۲۰ شهریور اقدام کنند.


بنابراین گزارش، پتروشیمی تخت جمشید با سرمایه ۶۵۰ میلیارد تومانی از دوم آذر سال ۹۲ در تابلو زرد بازار پایه حضور دارد. این شرکت ۲۰ دی سال ۸۵ بصورت سهامی عام تاسیس و عملیات اجرایی احداث آن از آذر سال ۹۱ آغاز شد و در سال ۹۴ به بهره برداری رسید. مرکز اصلی شرکت در تهران و محل کارخانه بالغ بر ۱۶ هکتار در بندر ماهشهر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام واقع است.


این شرکت شامل یک واحد تولید استایرن بوتادین رابر به روش پلیمریزاسیون امولسیونی سرد با ظرفیت سالانه ۳۰ هزار تن و دو واحد تولید پلی بوتادین رابر با ظرفیت ۶۲ هزار تن که یک واحد تولیدی آن به روش پلیمریزاسیون محلولی با کاتالیست زیگلر ناتا با ظرفیت سالانه ۱۲ هزار تن است. همچنین مجوز تاسیس خط تولید جدید واحد PBRA به ظرفیت ۵۰ هزار تن دریافت شده که در بهمن سال ۹۸ به بهره برداری رسید.


پتروشیمی تخت جمشید حدود ۶۰ درصد ظرفیت اسمی تولید و ۵۱ درصد سهم بازار تولید واقعی سالانه محصولات لاستیک مصنوعی داخلی را به خود اختصاص داده و از لحاظ میزان ظرفیت و تولید و فروش، بزرگترین تولیدکننده داخلی و محصولات لاستیک مصنوعی در داخل قلمداد می شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0