کوین ایران
1399/10/16
09:20
کتاب اختراع بیت کوین

کوین ایران مفتخر است پس از همکاری با اعضای فعال جامعهٔ بیت کوین و رمز ارز ایران و ارایه کتاب روند صعودی بیتکوین (The Bullish Case of Bitcoin) در سال گذشته، این بار نیز در همکاری با یک...

کوین ایران مفتخر است پس از همکاری با اعضای فعال جامعهٔ بیت کوین و رمز ارز ایران و ارایه کتاب روند صعودی بیتکوین (The Bullish Case of Bitcoin) در سال گذشته، این بار نیز در همکاری با یکی از اعضای فعال جامعه بیت کوین ایران کتاب دیگری را تحت عنوان اختراع بیت کوین (Inventing Bitcoin) برای مخاطبین ارجمند خود ارایه نماید.


نسخه اصلی کتاب اختراع بیت کوین در سال ۲۰۱۹ منتشر گردیده و نویسنده این کتاب آقای یان پریتزکر (Yan Pritzker) است. او در ۲۰ سال گذشته یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار و کارآفرین بوده است. همچنین از سال ۲۰۱۸ به عنوان مدیر تکنولوژی سایت Reverb.com وظیفه مدیریت تکنولوژی و زیرساخت‌ها را بر عهده داشته است.


به عقیده نویسنده، این کتاب در پی آن است که درک درستی از فلسفه وجودی بیت کوین و بلاک چین و نحوه کار آن را برای افراد تازه کار و مبتدی توضیح دهد. به همین منظور در این کتاب به مباحث عمیق فنی پروتکل ورود نمی‌کند زیرا نویسنده بر این باور است که در این زمینه کتاب‌های مفصلی مانند مسترینگ بیت کوین توسط آندریا آنتونوپولوس نوشته شده است.


کتاب اختراع بیت کوین می‌کوشد که به زبان ساده ذهن مخاطبان را با علوم کامپیوتر و تیوری بازی اقتصادی بیت کوین به‌عنوان جذاب‌ترین اختراع زمانه درگیر نماید. بنابراین مطالعه این کتاب به افرادی که تاکنون هیچ آشنایی‌ای با بیتکوین ندارند و یا کسانی که آشنایی ابتدایی دارند، توصیه می‌شود.


مترجم این کتاب که هویت وی با شناسه کاربری nodrunner در توییتر شناخته می‌شود، نسخهٔ اولیهٔ ترجمهٔ کتاب را در اختیار کوین ایران قرار داده است تا با کمک تیم تحریریه کوین ایران ویراستاری و آماده انتشار شود. این مترجم ناشناس هدف خود را از این کار ترویج فرهنگ آموزش و استفاده آزاد اطلاعات برای همگان بیان می‌کند. برای نیل به این هدف، این کتاب در کتابخانه وبسایت Coiniran.com و bitcoind.me قرار داده شده است.


تیم کوین ایران امیدوار است که با ارایه کتاب اختراع بیت کوین گام دیگری در جهت آگاه‌سازی و آشنایی جامعه مخاطب فارسی زبان برداشته و به آنها یاری رساند. همچنین مخاطبان گرامی می‌توانند مطالب نویسنده درباره بیت کوین و موضوعات مرتبط را در سایت yanpritzker.com و در توییتر ( @skwp ) دنبال نمایند.



انتهای خبر

0
0