رمزارز نیوز
1403/01/14
18:30
تحلیل و پیش‌بینی روند دوج‌کوین: قیمت DOGE به زودی به ۰٫۳ دلار می‌رسد؟

قیمت دوج ‌کوین (DOGE) اخیرا جهش قابل‌توجهی را از ۰.۱۲ دلار به ۰.۲۲ دلار تجربه کرد. این افزایش قیمت، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد. با این حال، بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهند که دستیابی دوج کوین به قیمت ۰.۳۰ دلاری ممکن است در آینده‌ای نزدیک، چندان محتمل نباشد.


فروش دوج کوین توسط نهنگ‌های بازار

یکی از سیگنال‌های مهم، کاهش علاقه سرمایه‌گذاران بزرگ و نهنگ‌ها به دوج‌کوین است. تعداد آدرس‌های با حجم بالا که حداقل ۱۰ میلیون دوج کوین را نگهداری می‌کنند، در حال کاهش است. این موضوع می‌تواند به برداشت سود پس از افزایش اخیر قیمت اشاره داشته باشد. فروش دارایی‌های نهنگ‌ها می‌تواند منجر به افزایش عرضه در بازار شود و در نتیجه، فشار نزولی بر قیمت وارد کند.

dogecoin-price-whales-selling-technical

با وجود کاهش دارایی‌های نهنگ‌ها، قیمت دوج‌کوین همچنان با روند صعودی مواجه بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که عوامل دیگری نیز بر ارزش دوج کوین تاثیرگذار هستند. این واگرایی همچنین می‌تواند نشانه‌ای از ورود به مراحل پیچیده‌تری از فاز کشف قیمت باشد.


تحلیل تکنیکال دوج کوین

تحلیلگران برای بررسی دقیق‌تر روند بازار، به سراغ بررسی شاخص‌های تکنیکال مختلفی همچون خطوط میانگین متحرک نمایی (EMA) و اندیکاتورهای دیگری مانند پارابولیک سار یا توقف و بازگشت (SAR) و شاخص میانگین جهت‌دار (ADX) رفته‌اند.


اگرچه خطوط میانگین متحرک نمایی در حال حاضر نشان‌دهنده یک روند صعودی برای دوج‌کوین هستند، اما اندیکاتور ADX که برای سنجش قدرت روند به کار می‌رود، مقدار ۳۳.۹ را نشان می‌دهد. این رقم، حاکی از یک روند با قدرت متوسط است و نمی‌تواند تضمینی برای ادامه روند صعودی و شکستن رکوردهای قیمتی جدید باشد.


از طرف دیگر، اندیکاتور SAR نیز سیگنال‌هایی را مبنی بر تغییر احتمالی روند صعودی ارسال می‌کند. قرار گرفتن SAR بالای کندل‌های قیمتی، نشان می‌دهد که حرکت صعودی در حال از دست دادن قدرت است و ممکن است شاهد یک حرکت نزولی در آینده باشیم.

dogecoin-price-whales-selling-technical

در زمان نگارش خبر قیمت دوج کوین با ۱۱.۱۱ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته، در محدوده ۰.۱۸۳۲ دلاری معامله می‌شود. چنانچه این رمزارز وارد فاز تثبیت شود، انتظار می‌رود که قیمت در محدوده ۰.۱۷ تا ۰.۲۰ دلار در نوسان باشد. در طرف مقابل، آغاز یک روند نزولی می‌تواند قیمت را تا محدوده ۰.۱۲ دلار کاهش دهد.


با در نظر گرفتن مجموع این سیگنال‌ها، به نظر می‌رسد که دستیابی دوج کوین به هدف ۰.۳۰ دلار در آینده‌ای نزدیک، چندان محتمل نباشد و در عوض، ممکن است شاهد بازاری خنثی یا نزولی برای این ارز دیجیتال باشیم. با این حال، در نظر داشته باشید که تحولات آتی بازار و همچنین، اخبار و رویدادهای مرتبط با دوج کوین هم می‌توانند بر روند قیمتی آن تاثیر بگذارند. از این رو، سرمایه‌گذاران باید با بررسی مستمر شرایط و انجام تحلیل‌های دقیق، نسبت به ورود یا خروج از بازار دوج کوین اقدام نمایند.


انتهای خبر

0
0