بورس۲۴
1402/12/16
10:36
دلیل رشد پرشتاب «کرومیت» اعلام شد/ گفت و گو با مدیرعامل شرکت

سید تورج معراجی، مدیر عامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا در خصوص عملکرد و برنامه های توسعه ای این شرکت در سال جاری به خبرنگار بورس۲۴ گفت: در راستای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در شرکت زیر مجموعه اقدام به احداث کارخانه فروکروم نمودیم که این امر تغییر به سزایی در سال آتی برای شرکت زیر مجموعه و به تبع آن برای شرکت به ارمغان خواهد آورد.

بورس۲۴ : سید تورج معراجی، مدیر عامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا در خصوص عملکرد و برنامه های توسعه ای این شرکت در سال جاری به خبرنگار بورس۲۴ گفت: در راستای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در شرکت زیر مجموعه اقدام به احداث کارخانه فروکروم نمودیم که این امر تغییر به سزایی در سال آتی برای شرکت زیر مجموعه و به تبع آن برای شرکت به ارمغان خواهد آورد.


وی گفت: پروژه تقریبا رو به انجام است. تمامی ماشین آلات و ادوات لازم خریداری و در سایت مستقر شد و چند ماه است که کارشناسان نیز در حال نصب و راه اندازی هستند و طبق برنامه ریزی انجام پذیرفته در سه ماهه اول سال آتی تولید و ذوب شروع شده و سعی به ظرفیت رساندن کامل آن داریم.


معراجی در پاسخ به این سوال که آیا خوراک این طرح جدید تماما توسط شرکت تامین می شود؟ گفت: بصورت کامل خیر، بخش قابل توجهی از معادن خود شرکت و مابقی از منطقه که در زون کرومیت خیز کشور است تهیه می شود. کما اینکه از هم اکنون اقداماتی جهت تامین صورت گرفته است و همچنین با توجه به ظرفیت معادن خود شرکت برنامه ایی جهت افزایش تولید شرکت کاوندگان بنا در دست اقدام است.


وی گفت: ظرفیت تولید اسمی شرکت در حال حاضر حدود ۱۲ هزار تن است اما در سنوات گذشته تولید بیش از ۱۸ تن نیز داشته ایم. در چند سال اخیر با تمام ظرفیت فعالیت و تولید انجام پذیرفته است.


علت رشد قیمت کرومیت


مدیر عامل شرکت کرومیت در پاسخ به اینکه علت رشد شارپی قیمت سهم چیست؟ آیا طرح کارخانه جدید می تواند سود شرکت را به میزانی که بازار انتظار دارد رشد دهد؟ گفت: آنچه مبرهن است این که بازار هوشمند است و اهالی بازار سرمایه پیشرو در تحلیل آنچه در آتی رخ خواهد داد هستند. صد البته که این امر باعث رشد سهام شده و همچنین شایعاتی که در خصوص سایر عناصر معدنی موجود در معادن این شرکت گفته می شود ممکن است تاثیری در روند سهم ایجاد کرده باشد .


وی ادامه داد: اصولا مجموعه های معدنی پویا هستند. ما هم از این امر مستثنا نیستیم. همواره در اکتشاف فعال هستیم اما آنچه که به مرحله قطعیت و تکمیل شده اکتشافات باشد به طور قطع از اخذ مجوزها از سازمان های مربوطه به اطلاع عموم خواهد رسید.


«کرومیت» افزایش سرمایه می‌دهد؟


وی در خصوص احتمال افزایش سرمایه این شرکت گفت: تصمیم در این خصوص در مجمع گرفته می شود اما با توجه به برنامه توسعه ای شرکت احتمال افزایش سرمایه در سال آتی می رود.


از این مقام مسئول در کرومیت پرسیدیم که با توجه به سرمای هوا آیا مشکل قطعی گاز دارید؟ در صورت قطعی گاز برای جلوگیری از کاهش سود چه برنامه ای دارید؟ او در پاسخ گفت: در خط تولید ما استفاده چندانی از گاز نمی شود و صرفا جهت مصارف عمومی و پیش گرم کردن استفاده می شود که خللی در تولید ایجاد نمی کند.


معراجی در خصوص برنامه های شرکت در محدوده داورزن توضیح داد: در خصوص این محدوده ابتدا باید برنامه های اکتشافی و مجوزات لازم را تکمیل نماییم، که در حال حاضر تیم اکتشافی مشغول به فعالیت است و امید است پتانسیل خوبی را در محدوده مذکور داشته باشیم. مضاف بر این که این محدوده از لحاظ موقعیت جغرافیایی کمک بسزایی در خصوص کاهش هزینه های لجستیک و حمل و نقل جهت سایر محدوده های شرکت می نماید.


انتهای خبر

0
0