اقتصاد آنلاین
1399/07/19
16:25
مثبت شدن معاملات «کرمان» پس از حدود یک ماه/ حقیقی‌ها برای «کرمان» صف خرید شکل دادند

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان از زیرمجموعه‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری ساختمان ایران بوده که در سال ۱۳۹۰، مجوز پذیرش شرکت در بازار اول فرابورس کسب شد و این شرکت شروع به فعالیت در بازار سهام کرد.

اقتصادآنلاین – سارا محسنی ؛ شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان از سال ۱۳۹۰ تاکنون با نماد «کرمان» در بازار اول فرابورس دادوستد می‌شود و در گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات قرار دارد.


«کرمان» در هفته‌های معاملاتی گذشته به صورت منفی معامله می‌شد. اما بازگشت این نماد به روند مثبت از هفته گذشته آغاز شد. «کرمان» در چهار روز معاملاتی هفته گذشته به صورت مثبت معامله شد و امروز نیز، معاملات خود را با رشد ۵ درصد و در قیمت هفت هزار و ۹۰۰ تومان به پایان رساند.


بازدهی منفی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان از ابتدای شهریورماه سال جاری آغاز شد و تا پیش از شروع هفته معاملاتی گذشته ادامه یافت. درواقع «کرمان» از ۱۰ شهریورماه تا ۱۲ مهرماه در هیچ روزی مثبت معامله نشده است.


«کرمان» از ابتدای سال جاری تاکنون، تنها ۳۶ درصد بازدهی کسب کرده است. اما این نماد در روز جاری از جمله نمادهای پربیننده فرابورس بوده و به صورت مثبت معامله شده است. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان در پایان معاملات روز جاری با تشکیل صف خرید ۸ میلیون سهمی در محدوده قیمتی هفت هزار و ۹۰۰ تومان به کار خود پایان داد.


میانگین حجم ماهانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان، ۲ میلیون برگه سهم بوده و حجم معاملات «کرمان» در روز جاری ۷۹۴ هزار برگه سهم ثبت شده است. حجم روزانه معاملات «کرمان» هنوز با میانگین حجم ماهانه خود فاصله دارد.


اشخاص حقوقی در روز معاملاتی جاری در نماد «کرمان» فروشنده بودند و سهمی را خریداری نکردند. حقیقی‌ها، ۷۹۴ هزار سهم (۱۰۰ درصد) را خریداری کرده و ۷۷۶ هزار سهم (۹۷ درصد) را به فروش رساندند. حقوقی‌ها نیز، ۱۷ هزار سهم (۹۷ درصد) را به فروش رساندند.


انتهای خبر

0
0