همفکران
1401/11/08
11:14
عملکرد تایرسازان در ۹ماهه امسال؛ بهتر از ۱۴۰۰ و ضعیف‌تر از ۱۳۹۹

تایرسازان کشور در دوره ۹ماهه سال ۱۴۰۱، در مجموع ۳۳،۵۱۵،۱۱۵ حلقه محصول تولید کردند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۴درصد کاهش داشت، اما از لحاظ وزنی با افزایش ۱درصدی همراه بود.

به گزارش همفکران؛ تولید کاهش تایرسازان بیشتر در بخش تولید تایر دوچرخه، موتور و تیوب اتفاق افتاد. تولید ۹ ماهه تایر دوچرخه و موتور ۶ درصد و تیوب ۱۴ درصد کمتر از ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ بود.


جمع تایر خودرو تولیدی تایرسازان در ۹ ماهه سال جاری با رشد ۲ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به ۱۸،۴۲۰،۸۷۶ حلقه رسید که از لحاظ وزنی نیز ۱ درصد افزایش را تجربه کرد.


۸۸درصد از مجموع تایرهای خودروی تولیدی در این دوره معادل ۱۶,۲۴۴,۶۹۴ حلقه شامل تایرهای سواری بوده که تقریبا صد در صد آن را تایر سواری رادیال تشکیل داده است. حدود ۷درصد از تایر خودرو تولیدشده در دوره ۹ماهه سال جاری را تایرهای وانتی و حدود ۳درصد آن را تایرهای اتوبوسی تشکیل می‌دهند. حدود ۲درصد مابقی را نیز تایرهای کشاورزی و راه‌سازی و صنعتی در بر می‌گیرند.


آمارها نشان می‌دهد که تولیدکنندگان تایر کشور در دوره ۹ ماهه سال جاری، اگر چه موفق شدند از لحاظ حلقه ۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱ درصد افزایش تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل را تجربه کنند، اما این آمار در قیاس با ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ به ترتیب با ۱ درصد و ۲ درصد افت مواجه شده است. جمع تایرهای تولیدی خودرو در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۸،۶۷۳،۰۱۲ حلقه بود.


در بخش سایر محصولات که شامل تسمه نقاله، شیلنگ و ... است، در ۹ ماهه امسال ۲,۶۴۲,۷۳۵ حلقه معادل ۴,۹۷۶ تن تولید شده که از لحاظ تعداد حلقه ۱۸ درصد و از لحاظ وزنی ۹ درصد کمتر از مدت زمان مشابه سال قبل بوده است. این ارقام نسبت به ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ از لحاظ تعداد حلقه ۲۷ درصد و از لحاظ وزنی ۲۰ درصد افت را نشان می‌دهد.




انتهای خبر

0
0