آکادمی هلاکوئی
1400/03/31
11:00
تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ دوشنبه ۳۱ خرداد

بیت کوین نتوانست روند صعودی خود را بالاتر…

بیت کوین نتوانست روند صعودی خود را بالاتر از مقاومت ۳۸۰۰۰ دلاری ادامه دهد و به این ترتیب، روند نزولی جدیدی را آغاز کرد. این ارز رمزپایه سطوح حمایتی ۳۶۵۰۰ و ۳۵۵۰۰ دلار را شکست تا به یک منطقه نزولی وارد شود.


با ادامه یافتن این روند نزولی، حمایت ۳۴۰۰۰ دلاری هم شکسته شد و قیمت بیت کوین کاملا پایین تر از میانگین متحرک ساده ساعتی ۱۰۰ قرار گرفت. پس از تشکیل پایین ترین سطح قیمت در تراز ۳۳۳۷۳ دلار، اخیرا یک روند اصلاح صعودی آغاز شده است. در نتیجه این اصلاح، بیت کوین توانست سطوح بالاتر از مقاومت ۳۴۰۰۰ و ۳۵۰۰۰ دلار را بازیابی کند.


قیمت بیت کوین بالاتر از سطح اصلاحی ۵۰٪ فیبوناچی حرکت نزولی سقف نوسانی ۳۶۴۶۳ دلار به کف قیمت ۳۳۳۷۳ دلار شکسته شد. ولی در نزدیکی منطقه ۳۶۰۰۰ دلاری با مقاومت مهمی روبرو گردید.


نمودار بیتکوین 11 - تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ دوشنبه 31 خرداد

اکنون بیت کوین با قیمتی زیر سطح ۳۷۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ساعتی ۱۰۰ ترید می شود. در حال حاضر سطح اصلاحی ۷۶.۴٪ فیبوناچی حرکت نزولی ۳۶۴۶۳ دلار به ۳۳۳۷۳ دلار به عنوان یک مقاومت مهم عمل می کند. علاوه بر این، در نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USD یک خط روند نزولی مهم با مقاومتی نزدیک به ۳۶۴۰۰ دلار در حال تشکیل است.


گفنی است که برای وارد شدن به یک منطقه مثبت، قیمت بیت کوین باید مقاومت موجود در خط روند، تراز ۳۶۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ساعتی ۱۰۰ را پشت سر بگذارد. در این حالت، مقاومت اصلی بعدی در مسیر صعود آن در تراز ۳۸۰۰۰ دلار قرار می گیرد.


اگر بیت کوین نتواند مقاومت خط روند و تراز ۳۶۵۰۰ دلار را پشت سر بگذارد، احتمالا مسیری ریزشی را در پیش می گیرد. در این روند نزولی، اولین حمایت نزدیک به سطح ۳۵۰۰۰ دلار خواهد بود.


حمایت اصلی بعدی نیز نزدیک به سطح ۳۴۰۰۰ دلار است. شکست نزولی قیمت زیر تراز ۳۴۰۰۰ دلار می تواند آن را به ۳۳۰۰۰ دلار برساند. هر گونه کاهش بیشتر قیمت می تواند مسیر حرکت به سمت منطقه حمایتی ۳۲۰۰۰ دلاری را در کوتاه مدت هموار کند.


اندیکاتورهای تکنیکال


MACD ساعتی برای جفت ارز BTC/USD کم کم به سمت منطقه نزولی حرکت می کند.


RSI ساعتی برای جفت ارز BTC/USD از سطح ۵۰ در حال کاهش است.


حمایت های اصلی: ۳۵۰۰۰ دلار و ۳۴۰۰۰ دلار


مقاومت های اصلی: ۳۶۲۰۰، ۳۶۵۰۰ و ۳۸۰۰۰ دلار



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: newsbtc


انتهای خبر

0
0