بولتن اقتصادی
1400/03/07
21:53
خالق #بیت‌کوین کیست؟ ▫️تاریخچه بیت‌کوین، به‌عنوان مشهورترین رمزارزِ جهان، چندان طولانی نیست، اما در مقابل، بسیار رمزآلود است. ▫️بیت‌کوین، در سال ...

خالق #بیت‌کوین کیست؟



▫️تاریخچه بیت‌کوین، به‌عنوان مشهورترین رمزارز جهان، چندان طولانی نیست، اما در مقابل، بسیار رمزآلود است.


▫️بیت‌کوین، در سال ۲۰۰۸ میلادی، با انتشار مقاله‌ای از سوی «ساتوشی ناکاموتو»، معرفی شد، فردی که ادعا می شد ژاپنی است، متولد سال ۱۹۷۵ میلادی است و اکنون ۴۶ سال دارد.


▫️تا پیش از سال ۲۰۱۲، گاهی اظهارنظرهایی از «ساتوشی ناکاموتو» این سو و آن سو منتشر می‌شد، اظهارنظرهایی که عمدتا در مورد نظام بانکداری بودند. با این همه، حالا حتی همین حضور کم‌رنگ در دنیای رسانه و فضای آنلاین هم از بین رفته است.


▫️در سال ۲۰۱۴ میلادی، نشریه «نیوزویک»، یک فیزیک‌دان ژاپنی-آمریکایی به نام «دوریان ناکاموتو» (Dorian Nakamoto) را به‌عنوان مرد پشت پرده بیت‌کوین معرفی کرد.


▫️«گاوین اندرسن» (Gavin Andresen) که ظاهرا در کنار «ناکاموتو»ی ناپدید شده در توسعه بیت‌کوین نقش داشته و به نوعی میراث‌بر کد «منبع باز» بیت‌کوین هم هست، یکی دیگر از گزینه‌ها بود، گزینه‌ای که البته خودش اعلام کرد «ساتوشی ناکاموتو» نیست، اما همچنان نامش با بیت‌کوین گره خورده است.


▫️«جاستین سان» (Justin Sun) بنیان‌گذار رمزارز «ترون» (TRON) مدعی شد که «ایلان ماسک» و «ساتوشی ناکاموتو» در واقع یک نفر هستند. این فرضیه هم که با حمایت ایلان ماسک از بیت‌کوین شکل گرفته بود، مدتی بعد با ادعاهای او درباره مخاطرات محیط‌زیستی ناشی از تولید بیت‌کوین و روند نزولی این رمزارز کمرنگ شد.


▫️با این همه، هستند کسانی که فکر می‌کنند «ساتوشی ناکاموتو» در واقع یک نام مستعار برای یک تیم است، تیمی که بیت‌کوین را ایجاد کرده‌اند و بعد، پشت هویت یک نام خیالی پنهان شده‌اند. خیلی‌ها می‌گویند شاید اصلا بیت‌کوین منشا ژاپنی نداشته باشد و جایی در آمریکا طراحی شده باشد./تجارت‌نیوز

انتهای خبر

0
0