بورس پرس
1399/07/07
09:31
موافقت با پذیرش و عرضه اولیه زیرمجموعه "ونفت" با ۷ شرط

سرمایه گذاری صنعت نفت از موافقت فرابورس با پذیرش یکی از زیرمجموعه ها برای عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام و به شرط رعایت ۷ مورد خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سرمایه گذاری صنعت نفت از موافقت با پذیرش شرکت زیرمجموعه در بازار دوم معاملات فرابورس برای عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام و منوط به اعمال اقداماتی خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.


براین اساس، هادی خان محمدی عضو هیات مدیره "ونفت" اعلام کرد: طبق نامه واصله از معاونت پذیرش و بازاریابی شرکت فرابورس با پذیرش شرکت کنترل گاز اکباتان از شرکت های تابعه سرمایه گذاری صنعت نفت در بازار معاملات فرابورس موافقت شده است.


همچنین رضا غلامعلی پور معاون پذیرش و بازاریابی فرابورس اعلام کرد: درخواست پذیرش سهام شرکت کنترل گاز اکباتان در فرابورس در جلسه ۴ شهریور هیات پذیرش مطرح و با پذیرش آن شرکت در بازار دوم فرابورس موافقت و مقرر شد پیش از درج نماد شرکت یا آغاز معاملات اقدامات ذیل انجام شود.


ثبت شرکت نزد سازمان بورس، افشای موضوع توثیق زمین ها به همراه دلایل آن در امیدنامه، انجام افزایش سرمایه از ۱۰ به ۳۰ میلیارد تومان پیش از عرضه سهام، افشای برنامه ها جهت کسب بازارهای صادراتی و پیش‌بینی فروش صادراتی طی ۵ سال آینده در امیدنامه، اخذ تعهد قبول هرگونه کسری ذخیره مالیاتی، بیمه‌ای و سایر بدهی های افشا نشده احتمالی مربوط به سنوات، قبل از عرضه اولیه سهام از سهامداران عمده، ارایه تاییدیه حسابرس مبنی بر بهره مندی شرکت از سیستم اطلاعات حسابداری مطلوب و مناسب با حجم فعالیت شرکت، اخذ و انتشار آخرین اطلاعات مالی طبق دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات سازمان بورس پیش از عرضه سهام، ارایه قرارداد بازارگردانی طبق فرمت قرارداد فرابورس پیش از عرضه سهام، اخذ تعهد عرضه جمع آن ۳۰ درصد سهام شامل عرضه ۲۰ درصد در روز عرضه اولیه و ۱۰ درصد ظرف مدت سه ماه پس از عرضه از سهامداران عمده.


همچنین اقدامات ذیل که در فرایند درج و آماده‌سازی شرکت به منظور عرضه سهام باید انجام شود به استحضار می رسد:


۱. ثبت شرکت نزد سازمان بورس منوط به ارایه گزارش های مورد نیاز از جمله صورت های مالی و تکمیل فرم های مربوطه است به این لحاظ ضروری است در اسرع وقت اطلاعات مورد نیاز از طریق مشاوره پذیرش به مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس ارایه شود.


۲. با عنایت به ضرورت ثبت اطلاعات سهامداری شرکت مستدعی است در اسرع وقت نسبت به ارسال فایل سهامداران شرکت حاوی مشخصات ثبتی و میزان دارایی سهامداران به شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام شود.


۳. انجام عرضه اولیه سهام منوط به تشکیل پرونده برای شرکت نزد سازمان بورس و انتشار صورت‌های مالی در سایت رسمی کدال است لذا مستدعی است هماهنگی لازم در این خصوص را با مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس مبذول کنید.


۴. درج نام اوراق بهادار پذیرفته شده در فهرست نرخ‌های فرابورس منوط به احراز تمامی موارد تعیین شده توسط هییت پذیرش است .در صورت عدم احراز این موارد ظرف مدت شش ماه از زمان ابلاغ، پذیرش سهام شرکت در فرابورس لغو می شود.


۵. انعقاد قرارداد بازارگردانی در مقطع انجام اعضای اولیه سهام لازم بوده و ضروری است هماهنگی لازم با یکی از نهادهای مالی دارای مجوز بازارگردانی در مقطع زمانی مذکور انجام شود.


۶. بر اساس ماده ۲۵ دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس متقاضی پذیرش موظف است تغییرات با اهمیت ارایه شده از جمله تغییراتی در اساسنامه، حسابرس، مدیران، دارندگان اطلاعات نهانی ،سال مالی و تغییرات سهامداران عمده در دوره بررسی درخواست پذیرش را به اطلاع فرابورس برسانند در غیر این صورت هیات پذیرش می‌تواند بر اساس گزارش فرابورس، پذیرش اوراق بهادار متقاضی پذیرش را در هر مرحله ای متوقف کند. لذا مقتضی است در صورت ایجاد هرگونه تغییر با اهمیت اطلاعات مالی و عملیاتی شرکت مراتب را در اسرع وقت به این معاونت اطلاع دهید.


۷. بر اساس مفاد دستورالعمل اجرایی نحوه گزارش دهی دارندگان اطلاعات نهانی، اشخاص حقیقی واجد شرایط موظف به تکمیل فرم شماره یک و شرکت موظف به تکمیل فرم شماره ۳ هستند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0