اخبار اکس نوین
1400/06/29
10:14
عملکرد بیت کوین در ده سال آینده چگونه خواهد بود؟

اکس نوین: بیت کوین، نه‌تنها به عنوان اولین و بزرگترین ارز دیجیتالی در جهان تاریخ‌سازی کرده، بلکه خود را به عنوان بهترین نوآوری مالی قرن ۲۱ مطرح نموده است. در نمای کلی، از رشد قیمت یک دهه اخیر گرفته تا پذیرش روزافزون توسط سرمایه‌گذاران خرد و سازمانی، بیت کوین به تولد دوران پول دیجیتالی کمک شایانی کرده و منجر به ساخت اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز و دیگر نوآوری‌های مالی شده است. رشد قیمت پادشاه رمزارزها در ده سال اخیر چشمگیر بوده است. اما این سوال برای نو سرمایه‌گذاران وجود دارد که عملکرد بیت کوین در ده سال آینده چگونه خواهد بود. در حالی که بیت کوین، توسط ساتوشی ناکاموتو به…

اکس نوین : بیت کوین ، نه‌تنها به عنوان اولین و بزرگترین ارز دیجیتالی در جهان تاریخ‌سازی کرده، بلکه خود را به عنوان بهترین نوآوری مالی قرن ۲۱ مطرح نموده است. در نمای کلی، از رشد قیمت یک دهه اخیر گرفته تا پذیرش روزافزون توسط سرمایه‌گذاران خرد و سازمانی، بیت کوین به تولد دوران پول دیجیتالی کمک شایانی کرده و منجر به ساخت اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز و دیگر نوآوری‌های مالی شده است. رشد قیمت پادشاه رمزارزها در ده سال اخیر چشمگیر بوده است. اما این سوال برای نو سرمایه‌گذاران وجود دارد که عملکرد بیت کوین در ده سال آینده چگونه خواهد بود.


در حالی که بیت کوین، توسط ساتوشی ناکاموتو به عنوان پول دیجیتالی طراحی شده است، ماهیت ارزشمند آن و افزایش قیمت باعث شده تا سرمایه‌گذاران از این دارایی برای سرمایه‌گذاری استفاده نمایند. این بدان معناست که مردم در حال حاضر، بیت کوین را برای ذخیره ارزش پول و همچنین حفظ سرمایه در برابر تهدیدات فراگیر تورمی خریداری می‌کنند.


بیایید نگاهی به آمار یک دهه اخیر بیت کوین بیندازیم. بر اساس آمار به اشتراک گذاشته شده توسط چارلی بیلو، موسس و مدیرعامل شرکت Compound Capital Advisors که نرخ رشد ده‌ساله بیت کوین را با سهام شرکت‌های وال‌استریت مقایسه کرده است، بیت کوین با رشدی بیش از ۹۹۴۶۰۸ درصدی در رتبه اول و پس از آن، سهام غول خودروسازی تسلا با ۱۵۲۰۰ رشد در جایگاه بعدی قرار دارند.


مجموع بازده در ده سال گذشته…


بیت کوین ۹۹۴۶۰۸ درصد


تسلا ۱۵۲۰۰ درصد


انویدیا ۶۰۵۳ درصد


نتفلیکس ۲۳۳۷ درصد


آمازون ۱۴۲۷ درصد


مایکروسافت ۱۲۸۰ درصد


اپل ۱۱۱۲ درصد


گوگل ۹۳۷ درصد


عملکرد فوق‌العاده بیت کوین در ده سال اخیر با عملکرد ناامیدکننده بزرگ‌ترین دارایی ذخیره‌ای جهان همزمان شده است. در مقابل رشد خیره‌کننده طلای دیجیتال، طلا در طول این دوره ده‌ساله عقب نشینی ۱۶ درصدی را ثبت کرده است. بیت کوین از قیمت ۱۱۵ دلاری در سال ۲۰۱۳ اکنون با قیمت ۴۷ هزار دلار معامله می‌شود و در ماه آوریل نیز موفق شد اوج ۶۴۸۶۳ دلاری را به ثبت برساند.


میراث ساتوشی ناکاموتو برای پذیرندگان اولیه آن موفقیتی شگرف بوده است. با وجود چشم‌انداز چشمگیر بزرگترین ارز دیجیتال، بسیاری از مردم هنوز نسبت به آینده این ارز شک دارند.


هنگامی که در رابطه با آینده بیت کوین صحبت می‌شود، دو مکتب فکری خود را نشان می‌دهند. اولین مکتب حول این واقعیت می‌چرخد که توجهات همچنان به بیت کوین جلب می‌شود و شرکت‌های بزرگ همچون پی پال و کشورهای مستقل همانند السالوادور به پذیرش آن ادامه می‌دهند.


مکتب فکری دیگر اما معتقد است تمرکز دولت‌ها بر سرکوب ارزهای دیجیتال از طریق قوانین جدید و همچنین افزایش رقابت در فضای رمزارزها به کاهش قیمت بیت کوین منجر خواهد شد.


در حالی که گروه اول معتقدند بیت کوین در میان‌مدت تا طولانی‌مدت از ۵۰۰ هزار دلار عبور خواهد کرد، گروه دوم شک و تردیدهایی را مطرح می‌کنند و معتقدند بیت کوین روند نزولی را در پیش خواهد گرفت و سقوط خواهد کرد.


آینده هنوز نیامده و یک راز نهان است چراکه کسی از آن خبر ندارد. گذشته می‌تواند راهی برای پیش‌بینی آینده باشد. با عملکرد چشمگیر بیت کوین در ده سال گذشته، هیچ بعید نیست که ظرف ده سال آینده قیمت بیت کوین از یک‌میلیون دلار فراتر برود.


منبع coingape


انتهای خبر

0
0