بورس۲۴
1402/11/25
08:26
پتروشیمی بوعلی، سهامی که حتی در بدترین روزهای بورس هم خریدارانش را پشیمان نکرد

سهام پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان یکی از شرکت های آروماتیکی در پاییز ۱۳۹۹ در بورس اوراق بهادار عرضه عمومی شد که از زمان عرضه تا کنون با احتساب سود های پرداخت شده با ثبت بیش از ۷۰۰ درصد بازدهی نسبت به قیمت عرضه رکورد خیره کننده ای را در روزگار نه چندان مناسب بورس رقم زده است.

بورس۲۴ : سهام پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان یکی از شرکت های آروماتیکی در پاییز ۱۳۹۹ در بورس اوراق بهادار عرضه عمومی شد که از زمان عرضه تا کنون با احتساب سود های پرداخت شده با ثبت بیش از ۷۰۰ درصد بازدهی نسبت به قیمت عرضه رکورد خیره کننده ای را در روزگار نه چندان مناسب بورس رقم زده است.


ثبت این میزان بازدهی به دلیل سود سازی های جذاب در سال های اخیر صورت پذیرفته که در ادامه به بررسی روند سود سازی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در بازه های سه ماهه از سال ۱۳۹۹ خواهیم پرداخت.


سال ۱۳۹۹

سال ۱۴۰۰

سال ۱۴۰۱

سال ۱۴۰۲

فصل

میزان سود

درصد نسبت به کل

میزان سود

درصد نسبت به کل

میزان سود

درصد نسبت به کل

میزان سود

درصد نسبت به کل

بهار

۱,۶۶۱,۰۶۱

۸

۹,۱۷۳,۴۴۶

۲۵.۱۶

۲۰,۷۲۷,۲۹۷

۲۵.۶۷

۳۹,۴۷۷,۹۸۰

۳۸

تابستان

۵,۹۰۶,۲۰۸

۲۷

۱۱,۱۰۵,۰۸۵

۳۰.۴۵

۱۶,۶۳۴,۰۳۲

۲۰.۶۰

۲۱,۶۱۸,۵۲۶

۲۱

پاییز

۴,۸۸۳,۸۰۷

۲۳

۱۱,۶۳۷,۴۱۱

۳۱.۹۱

۲۰,۳۸۰,۲۴۷

۲۵.۲۴

۴۳,۸۹۳,۵۲۶

۴۲

زمستان

۹,۱۳۳,۴۴۲

۴۲

۴,۵۵۱,۷۳۸

۱۲.۴۸

۲۳,۰۰۰,۸۳۴

۲۸.۴۹

؟

؟

جمع سال

۲۱,۵۸۴,۵۱۸

۳۶,۴۶۷,۶۸۰

۸۰,۷۴۲,۴۱۰

۱۰۴,۹۹۰,۰۳۲

افزایش نسبت به سال قبل

۱۸۶

۶۹

۱۲۱

۳۰


پتروشیمی بوعلی سینا از سال ۱۳۹۹ با تمرکز بر روی افزایش تولید، ایجاد ارزش افزوده بالاتر از محل فروش محصولات و همچنین استفاده بهینه از منابع مالی با سرمایه گذاری های متنوع توانسته هر سال بصورت میانگین ۱۰۰ درصد افزایش سود دهی نسبت به سال قبل را برای سهامداران خود به ارمغان آورد.


بر اساس صورت های مالی ۹ ماهه منتشر شده در سامانه کدال شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در بازه زمانی مذکور توانسته ۱۰.۵ همت سود سازی داشته باشد به عبارتی ۳۰ درصد بیش از سودی که در سال مالی ۱۴۰۱ توانست کسب کند. با توجه به گزارش تولید و فروش دی ماه این شرکت و همچنین دو ماه باقی مانده و البته روند افزایشی نرخ ارز، تکرار رشد حدود ۱۰۰ درصدی سود در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل قابل دستیابی خواهد بود.


انتهای خبر

0
0