آکادمی هلاکوئی
1400/05/10
00:00
رئیس بانک مرکزی: مطالعه ارزهای دیجیتال آفریقای جنوبی، در حال انجام است!

Lesetja Kganyago ، رئیس بانک ذخیره آفریقای جنوبی…

Lesetja Kganyago ، رئیس بانک ذخیره آفریقای جنوبی (SARB) ، بار دیگر تایید کرد که بانک مرکزی در حال حاضر امکان پذیری صدور یک ارز دیجیتال را بررسی می کند. او در اظهارات خود در مجمع عمومی سالیانه SARB ، اظهار کرد که سازمان او مطالعه را همگام با روند رو به رشد بانک های مرکزی که در حال مطالعه CBDC ها هستند، آغاز کرده است.


CBDC خرده فروشی


در چند سال گذشته، چندین بانک مرکزی از جمله تعدادی بانک در آفریقا، به طور مشابه مطالعات CBDC خود را اعلام کرده اند. در حال حاضر، بانک های مرکزی غنا و نیجریه هر دو اعلام کرده اند که در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ ، به طور آزمایشی با ارزهای دیجیتالی خود شروع به کار خواهند کرد.


با این حال، همانطور که در گزارش اخیر Mybroadband به نقل از Kganyago توضیح داده شده است، مطالعه SARB همچنین به دنبال درک امکان پذیری صدور CBDC برای اهداف خرده فروشی می باشد. Kganyago توضیح داد:


“هدف از این مطالعه، بررسی این مسئله است که آیا SARB امکان صدور CBDC را دارد که برای اهداف خرده فروشی و مکمل پول نقد، در آفریقای جنوبی مورد استفاده قرار گیرد.”


مقررات رمزنگاری حتمی میباشد


تایید Kganyago از مطالعه SARB در مورد CBDC در حالی است که آفریقای جنوبی برای قانون گذاری ارزهای دیجیتال آماده است. همانطور که توسط Bitcoin.com News گزارش شده است، گروه کاری موسوم به Intergovernmental Fintech Working Group با اختصار IFWG، اخیرا مقاله ای را منتشر کرده است که مقررات ارائه دهندگان خدمات رمزنگاری را معرفی می کند.


در حال حاضر، چندین بانک آفریقای جنوبی مانع از استفاده مشتریان از خرید ارزهای رمزنگاری شده در پلتفرم های خارج از کشور می شوند. طبق گزارشات، این اقدام بانک ها به دستور نهادهای نظارتی انجام می شود که می خواهند قوانین کنترل به صرافی های ارزهای رمزنگاری شده کشور نیز گسترش یابد.


در همین حال، هیچ تاریخی در مورد زمان پیش بینی شده به پایان رسیدن مطالعات SARB ارائه نشده است و همچنین مشخص نیست چه زمانی بانک مرکزی انتظار دارد این کار را آغاز کند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0