ارز دیجیتال
1399/10/24
17:32
۱۲ سال پیش در چنین روزی اولین تراکنش بیت کوین انجام شد

۱۲ سال پیش در چنین روزی، هال فینی (Hal Finney) اولین تراکنش بیت کوین را دریافت کرد. در این تراکنش، ساتوشی ناکاموتو برای آزمایش کارکرد تراکنش‌ها در شبکه ۱۰ بیت کوین را برای فینی فرستاد. به گزارش...

۱۲ سال پیش در چنین روزی، هال فینی (Hal Finney) اولین تراکنش بیت کوین را دریافت کرد. در این تراکنش، ساتوشی ناکاموتو برای آزمایش کارکرد تراکنش‌ها در شبکه ۱۰ بیت کوین را برای فینی فرستاد.


به گزارش دیکریپت، امروز دوازدهمین سالگرد ارسال اولین تراکنش بیت کوین از یک فرد به یک فرد دیگر است. در این روز، ساتوشی ناکاموتو، خالق گمنام بیت کوین، ۱۰ بیت کوین به هال فینی، یکی از توسعه‌دهندگان بیت کوین، ارسال کرد.


این تاریخ از آن جهت اهمیت دارد که نشان داد بیت کوین، به‌عنوان یک شبکه پولی، در دنیای واقعی و در شرایط عملیاتی هم کار می‌کند. پس از این تراکنش بود که بیت کوین به‌عنوان یک بستر برای رشدهای آتی در حوزه شبکه‌های پولی غیرمتمرکز شناخته شد.


هال فینی در سال ۲۰۱۴ به بیماری ALS مبتلا شد. پیش از ابتلای او به این بیماری، فینی کارهای زیادی برای پیشرفت حوزه رمزنگاری انجام داده بود. او بعد از ساتوشی ناکاموتو، دومین فردی بود که شبکه بیت کوین را روی رایانه خود اجرا کرد. برخی شایعات او را ساتوشی ناکاموتو می‌دانند، اما خانواده او این ادعا را رد می‌کنند.


هال فینی در پستی در انجمن بیت کوین تاک (Bitcointalk) در سال ۲۰۰۹ نوشت:


بلاک هفتاد و خرده‌ای را استخراج کردم و بعد از آن مقصد اولین تراکنش بیت کوین بودم. ساتوشی ۲۰ بیت کوین به‌عنوان تست برایم فرستاد.


در آن زمان ۱۰ واحد بیت کوین هیچ ارزشی نداشت، ولی امروز ارزش آنها حدود ۳۵۳,۰۰۰ دلار است.


نکته جالب اینجاست که بدانید هال فنیی یکی از اولین افرادی است که قیمت بیت کوین را پیش‌بینی کرده بود. او در یکی از ایمیل‌های خود در سال ۲۰۰۹ به ساتوشی ناکاموتو، بیت کوین را با ثروت‌های موجود در جهان (حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ تریلیون دلار) مقایسه کرده بود. طبق پیش‌بینی او و با توجه به محدودیت ۲۱ میلیون واحدی بیت کوین، قیمت هر واحد بیت کوین به ۱۰ میلیون دلار خواهد رسید.


گفته می‌شود که او اولین فردی است که در مورد بیت کوین توییتی را منتشر کرده است. او سال ۲۰۰۹ در توییتی نوشت:


در حال اجرای بیت کوین.


از آن زمان تا به حال ۱۲ سال گذشته است و بیت کوین قدرتمندتر از هر زمان دیگری در حال فعالیت به‌عنوان یک شبکه پولی غیرمتمرکز است.


۱۲ سال پیش در چنین روزی اولین تراکنش بیت کوین انجام شد

در این باره بیشتر بخوانید


همسر هال فینی انتساب بیت کوین‌های منتقل شده به هال فینی را تکذیب کرد داده‌های توییتر نشان می‌دهد که احتمالا هال فینی ساتوشی ناکاموتو نیست خبرنگاری که به‌دنبال فاش‌کردن هویت ساتوشی ناکاموتو است می‌گوید اطلاعات جدیدی از او دارد! مردم همچنان برای ساتوشی ناکاموتو، بیت کوین می‌فرستند آیا ساتوشی ناکاموتو بازگشته است؟

انتهای خبر

0
0