آکادمی هلاکوئی
1400/04/30
10:40
شکایت بورس آمریکا از پروفیت کانکت به اتهام کلاهبرداری ۱۲ میلیون دلاری

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)…

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه شرکت پروفیت کانکت (Profit Connect) به اتهام کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال اقدام می کند.


کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پس از دادخواست علیه ریپل بسیار مورد توجه قرار گرفت. دارندگان XRP استدلال می کنند که نهاد نظارتی برخلاف وظیفه اصلی خود برای حمایت از سرمایه گذاران عمل کرده است. با این حال ، در این پرونده اخیر ، SEC نشان می دهد که همچنان از سرمایه گذاران محافظت می کند.



پروفیت کانکت سودهای رمزپایه عظیم را تضمین می کند


گفته می شود که از ماه مه ۲۰۱۸(اردیبهشت ۹۷) ، جوی کوار ۸۶ ساله و پسرش ، برنت کوار ۵۴ ساله ، بیش از ۱۲ میلیون دلار از حدود ۲۷۷ سرمایه گذار در یک طرح مفصل شامل استفاده از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی جمع آوری کرده اند.


گفته می شود کوارها به قربانیان گفته اند که پول آنها در معاملات اوراق بهادار و رمز ارزها براساس توصیه های “ابر رایانه هوش مصنوعی” سرمایه گذاری خواهد شد.


گفته می شود که این ابر رایانه به طور مداوم بازدهی هنگفتی ایجاد می کند ، که پروفیت کانکت را قادر می سازد بازده سود ثابت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در سال و با افزایش سود هر ماه را به سرمایه گذاران تضمین کند.


بعلاوه ، SEC ادعا می کند که متهمان از پول بدست آمده برای تجارت اوراق بهادار یا خرید رمزنگاری استفاده نکرده اند. درعوض ، آنها ادعا می کنند که متهمان از وجوه سوء استفاده کرده اند ، از جمله انتقال به حساب بانکی شخصی Joy Kovar ، پرداخت هزینه های تبلیغی و ایجاد یک سیستم وابسته مانند پانزی برای آوردن افراد بیشتر در هیئت مدیره.


میشل وین لاین ، مدیر دفتر منطقه ای SEC در لس آنجلس ، گفت: سرمایه گذاران باید با احتیاط نسبت به افرادی که بازده تضمین شده را ارائه می دهند عمل کنند.


“همانطور که دیده می شود ، متهمان سرمایه گذارانی را که به دنبال محصولات ایمن برای بازنشستگی و تحصیلات فرزندان خود بودند ، هدف قرار دادند و یک ضمانت بازگشت پول علاوه بر نتایج خارق العاده را ارائه داده اند.”


داده های Chainalysis نشان می دهد که جرایم رمزنگاری در حال سقوط است. محققان دریافتند که فعالیت مجرمانه فقط ۰.۳۴٪ از کل فعالیتهای رمزنگاری را در سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹) تشکیل می دهد. در طول سال گذشته ، این رقم ۲.۱٪ بود.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptoslate



انتهای خبر

0
0